به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۲۹۲۰۹۴

آمار بالای‌تصادفات در تهران؛هر۵۱ ثانیه یک تصادف

آمار بالای‌تصادفات در تهران؛هر۵۱ ثانیه یک تصادف
گروه جامعه: معاون عملیات پلیس راهور پایتخت با اشاره به اینکه تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در شهر تهران است، گفت: هر ۵۱ ثانیه یک تصادف در پایتخت رخ می‌دهد. به گزارش فارس ،سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بنا بر آمار تماس‌ها با پلیس ۱۱۰، هر ۵۱ ثانیه یک تصادف داریم. متاسفانه تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در شهر تهران است و روزانه حدود ۱۶۰۰ مورد تصادف داریم که هر ۵۱ ثانیه یک تصادف در شهر تهران روی می‌دهد.

سرهنگ رازقی افزود: این تصادفات با تصادفات جزئی که طرفین با یکدیگر سازش کرده و محل را ترک می‌کنند تا تصادفات خسارتی شدید و تصادفات جرحی و فوتی متفاوت است.معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه برخی از تصادفات موجب بروز خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود، گفت: اطلاع از این موارد که در تصادف رخ‌داده چه مقصر و چه غیر مقصر چه وظایفی دارند و چه کاری باید انجام دهند، بسیار مهم است.

او ادامه داد: برخی تصادفات، تصادفات ثانویه است؛ یعنی تصادفی اتفاق افتاده، مخصوصا در محورهای بزرگراهی که سرعت بالاست و به دلیل اینکه طرفین تصادف ایمن‌سازی نکردند، تصادف دوم همان جا با همان وسایل نقلیه اتفاق می‌افتد.

رازقی بیان کرد: ایمن‌سازی بعد از وقوع تصادف حتما با مثلث شبرنگ انجام شود، با فاصله‌ای مناسب و با توجه به محلی که این تصادف روی داده است تا رانندگان عبوری از وقوع تصادف مطلع شده و برخورد بعدی صورت نگیرد؛ ایمن‌سازی طی روز در فاصله ۷۰ متری و در شب و هنگام دید کم در فاصله ۲۰۰ متری باید از علائم ایمنی و مثلث شبرنگ استفاده شود تا از تصادفات بعدی جلوگیری شود.معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات در خودرو همین مثلث شبرنگ است که برای ایمنی هر چه بیشتر باید در خودرو وجود داشته باشد. 
برچسب ها: تصادف رانندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها