کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رییس سازمان اطلاعات پاکستان، امیرالمومنین واقعی «امارت اسلامی افغانستان»!

طالبان، مولوی عبیدالله متوکل را سر بُریدند و بر جسدش اسید ریختند!

14 شهريور 1400 ساعت 17:53


گروه بین‌الملل: برادر مولوی ابو عبید‌الله متوکل، عالم شناخته شده‌ی کشور می‌گوید که تروریست‌های طالبان ده روز پیش برادرش را از مربوطات حوزه‌ی پنجم شهر کابل بردند و‌ دیشب جسد‌ش را از ساحه‌ی (خیابان) ارغندی ولسوالی پغمان با سربریده یافته‌اند!
به نوشته هرات تایمز، شاه رسول، می‌گوید که روی جسدها تیزاب (اسید) نیز پاشیده شده است! به گفته‌ی او قاری عبیدالله نیز همرای برادرش بوده و وی نیز سربریده شده است. طالبان تاکنون در مورد واکنشی نداشته‌اند.

از سوی دیگر، منابع محلی در ولایت غور گزارش داده‌اند که یک زن، عضو پیشین نیروی پولیس افغانستان شامگاه روز شنبه، در خانه‌اش تیرباران شد. این افسر زن که از او با نام «نگار» یاد شده، باردار بود. پسر نوجوان این افسر زن می‌گوید که سه فرد مهاجم گفته‌اند که آنها طالبان هستند. حسن حکیمی، از فعالان مدنی در غور به روزنامه اطلاعات روز گفت که این رویداد  روز گذشته (شنبه) در شهر فیروزکوه، مرکز این ولایت رخ داده است. او یک کودک شیرخوار داشته و همچنین باردار بوده است. به گفته‌ی او، نیروهای طالبان این زن را در خانه‌اش تیرباران کرده‌اند.



پاکستان، افسار طالبان را در دست دارد!

لارا لوگان، خبرنگار فاکس‌نیوز به نقل از منابع خبری تایید کرد هتل سرنا در کابل، محل استقرار رییس ISI پاکستان، در واقع مرکز فرماندهی جنگ طالبان با مبارزان پنجشیر است. آمریکا میتواند با یک تلفن همه چیز را متوقف کند...!
در همین حال، مقام‌های پاکستانی به سی.ان.ان گفتند که انتظار دارند هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در دولت جدید این گروه در افغانستان به عنوان "رهبر و فرمانده کل قوا" نامید شود. به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، هبت‌الله آخوندزاده از سال ۲۰۱۶ که به عنوان رهبر طالبان معرفی شد، در ملاءعام دیده نشده است. او اصالتا اهل ولایت بلوچستان پاکستان است و سابقا معاون اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان بود که در سال ۲۰۱۶ در جریان حمله پهپادی آمریکا کشته شد.

گلبدین حکمتیار «از هم‌پیمانان طالبان و القاعده»:
تظاهرات زنان باید با گلوله پاسخ داده می‌شد!


محمد مرادی
پس از تسلط طالبان بر کابل منابع رسمی این گروه مانند سایت «شهامت» و «امارت»، دچار اختلال شدند اما ناگهان پایگاه خبری «شهادت» وابسته به حزب اسلامی گلبدین حکمتیار به کمک طالبان آمد و این خلاء را پر کرد. در حال حاضر سایت شهادت، به پایگاه اطلاع‌رسانی و جنگ نرم طالبان تبدیل شده و این سایت موضوعاتی را منتشر می‌کند که طالبان به خاطر تاکتیک، از انتشار آن‌ها خودداری می‌کنند. مثلاً تظاهرات اخیر زنان در کابل، به شدت طالبان را خشمگین کرده است اما از آنجا این گروه درصدد به رسمیت شناخته شدن خود توسط جامعه جهانی است، تظاهرات را به خاک و خون نکشید اما حزب اسلامی از این بابت که چرا زنان تظاهرات‌کننده تیرباران نشدند، حسرت و تاسف خورده است. در بخشی از یادداشت حزب اسلامی که در پایگاه خبری شهادت منتشر شده، آمده است: "بخاطر آینده نگری برای مردم افغانستان، این حرکت دختران فمینیست باید با آتش و گلوله پاسخ داده می‌شد، تا همچو حرکت‌های فمینیستی برای همیشه در افغانستان در نطفه خنثی می‌گردید اما متأسفانه چنین عکس‌العمل صورت نگرفت. در ادامه یادداشت حزب اسلامی، این راه حل به طالبان پیشنهاد شده است: "شما مردان در امارت اسلامی هیچ دخالت نکنید و فقط به دست زنان امارت اسلامی شلاق بدهید و علیه این زنان مزدور و شرارت پیشه و در همان صحنه تظاهرات آن‌ها، بفرستید." این نمونه‌ای از موضع حزب اسلامی گلبدین حکمتیار در قبال شهروندان افغانستان از جمله زنان است که با گذشت ۴۵ سال هنوز تغییری در دیدگاه حزب اسلامی و رهبر آن دیده نمی‌شود. در حقیقت، گلبدین حکمتیار، مصداق این ضرب‌المثل است که می‌گوید: «آب نمی‌بیند و گر نه شناگر ماهری است» بله، گلبدین حکمتیار قدرت ندارد و گر نه بازهم جوی خون در خیابان‌های کابل جاری می‌کرد.

مثلث بی‌شرافتی، خباثت و خیانت در حق ملت مظلوم افغانستان

این سه مادرفروش هستند مثلث بی‌شرافتی، خباثت و خیانت در حق ملت مظلوم افغانستان این سه جرثومه فساد هستند که سرنوشت و آینده ۳۶ میلیون افغانستانی را تباه‌تر از گذشته کرده و این کشور و مردمان مظلومش را به خطرناک‌ترین و مرتجع‌ترین تروریست‌های جهان هدیه دادند! سه افغان پشتون با تابعیت آمریکایی اما رفقای صمیمی طالبان و القاعده! ۱- زلمای خلیل‌زاد «نماینده آمریکا در امور افغانستان»! ۲- محمداشرف غنی‌‌احمدزی ۳- حامد کرزای «دو رییس‌جمهور فاسد و دست‌نشانده افغانستان»

طالبان از سقوط تمامی ولسوالیهای پنجشیر خبر می‌دهند

احمد مسعود با نشر این عکس گفته است که صدها عضو گروه طالبان که در محاصره مانده بودند، به نیروهای جبهه مقاومت ملی تسلیم شدند. ‏همزمان با این، یک سخنگوی طالبان بنام انعام‌الله سمنگانی ادعا کرده است که این گروه ولسوالی رخه ولایت ⁧پنجشیر را نیز تصرف کرده است. در تازه‌ترین خبر، طالبان از سقوط تمامی ولسوالیهای پنجشیر خبر می دهند.

دیوارنوشت‌های در کابل؛ چه زیباست بهار آزادی با طالبان!


کد مطلب: 292139

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292139/طالبان-مولوی-عبیدالله-متوکل-سر-ب-ریدند-جسدش-اسید-ریختند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir