به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۲۹۲۲۲۲

عرضه روغن اتومبیل بازهم کاهش یافت

عرضه روغن اتومبیل بازهم کاهش یافت
گروه اقتصادی: رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران اظهار داشت: با اینکه قیمت روغن اتومبیل چه برای خودرو‌های بنزینی و چه دیزلی ۴۱ درصد افزایش یافته است، اما کارخانه‌ها بازهم عرضه را کمتر کرده‌اند و یا محصولات خود را در کنار روغن خوردو به صورت تحمیلی می‌فروشند.

داوود سعادتی‌نژاد در مورد وضعیت بازار روغن اتومبیل اظهار کرد: متاسفانه با اینکه قیمت روغن اتومبیل چه برای خودروهای بنزینی و چه دیزلی 41 درصد افزایش یافته است، اما کارخانه‌ها بازهم عرضه را کمتر کرده‌اند و یا محصولات خود را در کنار روغن خوردو به صورت تحمیلی می‌فروشند. اینها موانع است که خود کارخانه‌دارها ایجاد می‌کنند و مشکلات بیشتری را هم در سطح بازار به وجود آورده‌اند.

وی افزود: فروش تحمیلی کالا باعث می‌شود که مشکلات زیادی برای واحدهای صنفی و مردم به وجود بیاید، کارخانه‌ها خود عرضه را کم کرده‌اند و در عین حال فروش تحمیلی دارند برای مثال می‌گویند در کنار هر یک کارتن روغن اتومبیل باید 5 کارتن ضد یخ ببرید. امیدواریم کارخانه‌ها سطح عرضه را زیاد کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

رییس اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن تهران تصریح کرد: کارخانه‌دارها تقاضای 80 درصد افزایش قیمت داشتند اما با 41 درصد آن موافقت شد، به نظر می‌رسد که علت کاهش سطح عرضه نیز همین موضوع باشد تا تغییر قیمت دوباره اعمال شود. خودروهای سنگین در بندرگاه سهمیه لاستیک و روغن می‌گیرند اما برای واحدهای تعویض روغن که در سطح شهر کار می‌کنند مشکل به وجود آمده است.

وی همچنین اضافه کرد: آقای تابش در یک مصاحبه گفته بودند که سازمان حمایت دخالتی در قیمت‌گذاری روغن اتومبیل ندارد اما معاون ایشان با افزایش 41 درصدی قیمت موافقت کرده بودند. تنها نهادی که می‌تواند در مورد این کار کارخانه‌دارها ورود کند سازمان حمایت و همینطور ستاد تنظیم بازار هستند. ما از طرف اتحادیه مکاتبات لازم را با سازمان حمایت و سازمان صمت انجام داده‌ایم ولی هنوز به ما پاسخی داده نشده است.

سعادتی‌نژاد در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت بازار لاستیک گفت: بازار لاستیک در آرامش است و مشکلی از نظر توزیع وجود ندارد، قیمت‌ها هم متناسب است. ولی باز کارخانه‌ها درخواست افزایش قیمت 15 درصدی کرده‌اند. متاسفانه با این حرف‌ها بازار متشنج می‌شود، بازار الان کشش این افزایش قیمت را ندارد. ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت باید در این مورد تصمیم بگیرند اما وقتی بازار اشباع است و حتی لاستیک‌های 2019 و 2020 هم در انبار هستند مسلما چنین تصمیمی به صلاح نیست و دلیلی برای افزایش قیمت نیست. ممکن است کارخانه‌ها با این اقدام بخواهند که بازار را تحریک کنند تا فروش خود را افزایش دهند.
مرجع : ایلنا
برچسب ها: روغن موتور
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها