به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۹۲۲۷۰

مصرف قهوه از سلامت قلب محافظت می کند

مصرف  قهوه از سلامت قلب محافظت می کند
گروه علمی: محققان دریافتند که نوشیدن مقادیر کم تا متوسط (تا سه فنجان در روز) قهوه ممکن است خطر سکته، بیماری های قلبی کشنده و مرگ به هر علتی را کاهش دهد. دکتر «جودیت سیمون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بوداپست مجارستان، در این باره می‌گوید: «مصرف منظم قهوه تا سه فنجان در روز با کاهش خطر مرگ و میر ناشی از هر علتی، مرگ و میر قلبی عروقی و سکته همراه است.»
 
وی در ادامه افزود: «این فواید ممکن است تا حدی با تغییرات مثبت در ساختار و عملکرد قلب توضیح داده شود.»
به گفته سیمون، «قهوه فوری با کاهش خطر مرگ ناشی از تمام علل مرتبط است، در حالی که قهوه آسیاب شده با کاهش خطر مرگ به هر علت و بیماری قلبی عروقی و کاهش سکته مرتبط است.»

در این مطالعه، داده‌های حدود ۴۷۰ هزار زن و مرد بررسی شد. در شروع مطالعه، شرکت کنندگان هیچ نشانه‌ای از بیماری قلبی نداشتند و میانگین سنی شأن ۵۶ سال بود. آنها تا ۱۵ سال تحت پیگیری قرار گرفتند.در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، افرادی که مقدار کم تا متوسط قهوه می‌خوردند، ۱۲٪ کمتر در معرض خطر مرگ و میر بودند. محققان دریافتند که احتمال سکته در آنها ۲۱ درصد و بیماری قلبی کشنده ۱۷ درصد کاهش یافته است.

تیم تحقیق با استفاده از MRI قلبی به بررسی تأثیر مصرف روزانه قهوه بر ساختار و عملکرد قلب در بین نزدیک به ۳۱۰۰۰ نفر پرداخت که به طور متوسط ۱۱ سال تحت نظر بودند.آنها دریافتند در مقایسه با گروهی که قهوه به طور منظم نمی‌نوشیدند، کسانی که روزانه قهوه می‌نوشند قلب سالم‌تر و عملکرد قلبی بهتری دارند.این یافته‌ها نشان می‌دهد مصرف قهوه، حتی سه تا پنج فنجان در روز، بی خطر است و با فواید قلبی عروقی مرتبط است.
برچسب ها: قهوه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها