به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب : ۲۹۲۲۹۹

۴۰سال بی خوابی زن چینی براثر بیماری عجیب

۴۰سال بی خوابی زن چینی براثر بیماری عجیب
گروه جامعه:یک زن چینی ادعا می‌کند که حدود چهار دهه است که نخوابیده و در این مدت هیچ گونه خستگی یا خواب آلودگی را احساس نکرده است.رسانه‌های چینی جزئیاتی از یک اتفاقی عجیب برای یک زن را منتشر کردند که ادعا می‌کند نزدیک به ۴۰ سال نخوابیده است و تایید کرد که در این مدت هرگز احساس خستگی نیز نداشته و این در حالی است که اکثر مردم نمی‌توانند ۲۴ ساعت پشت سرهم بدون توقف کار کنند. به گفته odditycentral، شوهر و همسایگان زن چینی به نام لی ژانیینگ، صحبت‌های او را تایید کرده اند.

طبق گفته‌های این زن چینی، او آخرین بار در پنج یا شش سالگی خوابیده و اکنون در اواسط ۴۰ سالگی، برای او خواب فقط یک خاطره قدیمی است. این زن، ساکن یک روستا در شهر Zhongmou است و به دلیل توانایی بیدار ماندن مداوم در شبانه روز از افراد مشهور محلی در جامعه خود به حساب می‌آید. چند سال پیش، برخی از همسایه‌ها سعی کردند با کارت بازی کردن با او در زیر نور خیابان در شب ادعا‌های او را آزمایش کنند، در پایان آن‌ها یا به خانه آمدند یا آنجا خوابیدند، در حالی که او هنوز بیدار بود.

بر اساس گزارش Bastille Post، این زن چندین بار برای درمان وضعیت خود به دنبال کمک‌های پزشکی بود، اما پزشکان هیچ چیز مشکوکی در مورد سلامتی وی پیدا نکردند، با این حال، پس از مراجعه به یک مرکز پزشکی در پکن، معمای کم خوابی او در دهه‌های قبل حل شد. تیمی از پزشکان با استفاده از حسگر‌های پیچیده این زن را به مدت ۴۸ ساعت تحت نظر داشتند و دریافتند که او در واقع خوابیده است، البته نه آنطور که اکثر ما می‌خوابیم.

داده‌های جمع آوری شده در طول ۴۸ ساعت نظارت بر امواج مغزی نشان داد که لی مانند افراد عادی یک خواب سبک و متوسط داشت، اما نه با چشمان بسته روی تخت، بلکه هنگام صحبت با همسرش. پزشکان این پدیده را "خواب هنگام بیدار بودن" توصیف کردند، وضعیتی شبیه به راه رفتن در خواب که در آن برخی از اعصاب و اندام‌های لی ژانیینگ هنوز فعال هستند.
برچسب ها: بی خوابی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها