کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ناسا آزمایش اتومبیل پرنده در هوا را آغاز کرد

15 شهريور 1400 ساعت 14:24


گروه علمی:ناسا برای نخستین بار قصد دارد بررسی یک تاکسی پرنده و فرستادن آن به آسمان را به سرانجام برساند.ناسا به تازگی یک گام مهم در راستای عملی کردن تاکسی‌های پرنده برداشت. این آژانس، آزمایش‌های خود را با هواپیمای برقی VTOL شرکت Joby Aviation آغاز کرده تا با شبیه سازی خودروهای پرنده به خودروهای کنونی آن را جایگزین حمل و نقل فعلی کند. ناسا این آزمایش‌ها را  بدون سروصدا در ۳۰ آگوست آغاز کرد و تا ۱۰ سپتامبر ادامه داد. این بررسی‌ها شامل بررسی نویز با استفاده از ۵۰ میکروفون برای اندازه گیری "مشخصات صوتی" تاکسی هوایی در طول یک پرواز مشخص می‌شود.

آزمایش‌ها روی تاکسی پرنده به چه منظوری انجام می‌پذیرند؟
براساس گزارش‌ها، این اولین آزمایش VTOL به عنوان بخشی از کمپین تحرک هوایی پیشرفته است که به منظور کشف شکاف در قوانین اداره هوانوردی فدرال، اطمینان از آژانس آماده استفاده تجاری از تاکسی‌های پرنده در کنار هواپیما‌های بدون سرنشین تحویل و سایر هواپیما‌های غیر متعارف است. داده‌های برنامه پرواز به مجموعه کامل تری از آزمایش‌های مبارزاتی در سال ۲۰۲۲ کمک می‌کند که شامل تاکسی‌های دیگر و شرایط پیچیده پرواز می‌شود.

طبق نتایج آزمایش‌ها، تاکسی‌های پرنده برای استفاده عمومی و ترافیک کمتر هوایی در ارتفاعات کمتر باید به پرواز در آیند. آزمایش اولیه نیز یک بررسی جزئی برای تاکسی پرنده بود. گفتنی است پس از خرید تاکسی‌های هوایی توسط اوبر و سرمایه گذاری 394 میلیون دلاری تویوتا آزمایش‌های دقیق تر از این تاکسی شوع می‌شود. البته هنوز نمی‌توان گفت آیا ناسا به بررسی‌ تاکسی پرنده همچنان ادامه می‌دهد؟ اما نکته مهم و امیدوار کننده‌ایی که وجود درد همکاری  ناسا و تویوتا است.


کد مطلب: 292300

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292300/ناسا-آزمایش-اتومبیل-پرنده-هوا-آغاز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir