به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۲۹۲۳۴۶

روزانه ۲۰۰ نفر در تهران از کرونا جان باختند

روزانه ۲۰۰ نفر در تهران از کرونا جان باختند
گروه جامعه:در جلسه ستاد کرونای استان تهران آخرین وضعیت بیماری کرونا در این استان اعلام شد که بر این اساس در هفته دوم شهریور به طور متوسط روزانه ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
جلسه ستاد کرونای استان تهران با حضور محسنی بندپی استاندار و علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونای استان تهران و دیگر مسئولان در محل استانداری تهران برگزار و آخرین آمار و اطلاعات وضعیت استان تهران درباره ویروس کرونا اعلام شد.

بر این اساس تعداد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون فعال در استان تهران به ۱۳۵ مرکز رسیده است که ۷۸۰ گروه نیز در زمینه واکسیناسیون فعالند.بررسی میزان مبتلایان به ویروس کرونا در استان تهران هم نشان می‌دهد که هفته دوم شهریور نیز روند نزولی این شاخص حفظ شده است و به صورت میانگین روزانه ۱۵۰۴۱ به این بیماری مبتلا شده‌اند. میزان مراجعه به مراکز درمانی نیز در روز ۱۱ شهریور به عدد ۱۷۰۰۰ نفر رسیده است که در مقایسه با رکورد ۲۳ مرداد کاهش ۳هزار نفری را نشان می‌دهد.

نتایج بررسی میزان بستری‌ها در پایتخت هم نشان می‌دهد که این شاخص نیز روند نزولی به خود گرفته و از رکورد ۱۷۹۵ نفر که در آخرین روزهای مرداد ثبت شد به عدد ۱۴۰۰ نفر در روز ۱۱ شهریور رسیده‌ است. در خصوص میزان فوتی‌های کرونا در تهران نیز باید گفت در هفته دوم شهریور به طور متوسط روزانه ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این شاخص در روز ۱۲ شهریور عدد ۲۱۸ نفر را نشان می‌دهد.

مقایسه توزیع درصد فراوانی مبتلایان به کرونا به تفکیک گروه سنی در شاخص بستری شدگان در مراکز درمانی تهران در سال ۹۹ و هفته دوم شهریور نشان می‌دهد، گروه  سنی زیر ۱۰ سال و ۳۱ تا ۴۰ سال، ۲.۱ درصد رشد، گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال ۲.۷ درصد رشد و بیشترین رشد با عدد ۳.۱ درصد مربوط به گروه سنی ۵۱ تا ۶۰ سال است. در نقطه مقابل بیشترین کاهش مربوط به گروه سنی بالای ۸۰ سال است که با ۴درصد افت به عدد ۶.۶درصد رسیده است. گروه سنی ۷۱ تا ۸۰ سال هم با ۲.۹درصد کاهش به ۱۰.۹ درصد رسیده است.

بر این اساس ۳۴درصد بستری شدگان در گروه سنی بالای ۶۰ سال و ۶۴درصد فوتی‌ها نیز در همین گروه سنی قرار دارند.محسنی بندپی، استاندار تهران‌ هم در این جلسه ضمن تأکید بر تقویت تمهیدات مورد نیاز برای واکسیناسیون عمومی در استان تهران اظهار کرد: مراکز واکسیناسیون در استان تهران از روز چهارشنبه دو شیفته می‌شوند.

وی از تشکیل قرارگاه واکسیناسیون استان تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برای ریاست این قرارگاه نیز از دکتر زالی درخواست کرده‌ایم که این مسئولیت را برعهده بگیرد.سعید تاملی، قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران هم در این جلسه اعلام کرد: تا دیروز ۴۰ میلیون و ۲۹۱ هزار دوز واکسن به کشور وارد شده است و اگر سرعت فعلی واکسیناسیون دو برابر شود تهران ۵۰ روز به زمان نیاز دارد تا همه یک دوز دریافت کند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها