به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۲۹۲۴۷۷

ویروس «نیپا» جان یک پسربچه را گرفت

ویروس «نیپا» جان یک پسربچه را گرفت
گروه جامعه: وزیر بهداشت ایالت کرالا هند گفت: یک پسر بچه ۱۲ ساله به دلیل عفونت ویروسی نیپا جان خود را از دست داده است. کانال تلویزیونی NDTV خبر داده است که ویپنا جورج، وزیر بهداشت ایالت کرالا هند گفت: یک پسر بچه ۱۲ ساله به دلیل عفونت ویروسی نیپا جان خود را از دست داده است.
 
ویروس نیپا باعث ابتلا به نوع خشنی از التهاب مغز یا آنسفالیت (Enzephalitis) می‌شود. به گفته مرکز مدیریت و پیشگیری بیماری در ایالات متحده (CDCP) مدت این بیماری از پنج روز تا دو هفته به طول می‌انجامد.

این ویروس برای نخستین بار در سال ۱۹۹۸ در قریه مالیزیایی «سونگای نیپاه» کشف شد و نامش نیز از همانجا گرفته شده است. آن جا پس از شیوع این ویروس، تقریبا ۳۰۰ تن به آن مبتلا شدند. در عرض یک سال بیش از ۱۰۰ تن از مبتلایان جان باختند. بیشتر، خفاش های میوه خوار به این ویروس مبتلا می شوند. اما حیوانات دیگر مانند خوک، گاو و حتی انسان ها نیز به آن مبتلا می شوند. پس از نخستین واقعه، مقام های مالزیایی دستور کشتن میلیون ها خوک را صادر کردند.

وزیر بهداشت کرالا  گفته است، تاکنون ۱۵۸ نفر که با قربانی در ارتباط بوده‌اند شناسایی شده‌اند؛ در همین راستا ۲ تن از کارکنان بهداشتی علائم ابتلا به ویروس نیپا را نشان داده‌اند و ۲۰ نفر در معرض جدی خطر مرگ هستند. 
ویپنا جورج  در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اظهار داشت، منطقه‌ای که قربانی ویروس نیپا در آن زندگی می‌کرده به عنوان منطقه خطرناک اعلام شده است.گزارش‌ها حاکی از آن است که این منطقه قرنطینه شده و سایر مناطق در مجاورت آن تحت نظارت شدید و محدودیت رفت و آمد قرار گرفته‌اند. 
برچسب ها: هند مرگ ویروس نیپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها