به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۶ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۲۹۲۵۷۹

چرا با داشتن رژیم غذایی لاغر نمی‌شویم؟

چرا با داشتن رژیم غذایی لاغر نمی‌شویم؟
گروه علمی:گاهی اوقات بعضی از افراد حتی با رعایت رژیم غذایی کاهش وزن، لاغر نمی شوند.داشتن یک رژیم غذایی می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند، اما گاهی اوقات افراد با پیروی از یک رژیم غذایی نامناسب قصد تغییر وزن دارند و پس از مدت زمانی، گله‌مند هستند که چرا کاهش وزن چشمگیری نداشته‌اند؟
 
اگر کاهش وزن ندارید و لاغر نمی‌شوید، باید بدانید که وعده‌های غذایی خود را به اشتباه مصرف می‌کنید.
۱) کنار غذا سالاد بخورید. نباید روی سالاد خود را پر از سس کنید، می‌توانید به جای آن روغن زیتون و آبلیمو به سالادتان اضافه کنید.
۲) قبل تمرین ورزشی قهوه بخورید. از ریختن شکر درون قهوه و خوردن آن با کیک و شکلات خودداری کنید. برای کاهش وزن باید قهوه را تلخ بخورید و در مصرف آن هم زیاده روی نکنید.
۳) مصرف پروتئین را با مرغ و ماهی افزایش دهید، خوردن ماهی ومرغ سوخاری برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، ممنوع است، می‌توانید مرغ و ماهی کبابی را توی فر بدون روغن درست کنید.
۴) از خوردن روزانه میوه غافل نشوید، خوردن آب میوه می‌تواند باعث افزایش وزن شود، بنابراین بهتر است میوه را کامل مصرف کنید.
۵) حجم برنج را کم کنید. درست کردن برنج با کره گزینه خوبی برای کاهش وزن نیست. برنج را باید با روغن خیلی کم مصرف کنید.
۶) صبحانه را کامل مصرف کنید. صبحانه را باید مقوی و پروتئینی باشد، از خوردن کره، مربا، کیک و چای شیرین خودداری کنید.
۷) در روز حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید. بدن برای سوخت کالری به آب نیاز دارد حتی اگر شما تا حد کمی دچار کم‌آبی و خشکی شوید، متابولیسم شما به شدت کاهش پیدا می‌کند. برای اینکه بدن‌تان همیشه آب کافی داشته باشد قبل از هر وعده غذایی یا میان‌وعده‌ها یک تا ۲ لیوان آب یا نوشیدنی غیر شیرین بنوشید.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها