به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ساعت ۰۱:۳۴
کد مطلب : ۲۹۲۵۹۵

ایران و استرالیا، بهترین تیم‌های دور نهایی

ایران و استرالیا، بهترین تیم‌های دور نهایی
گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران در کنار استرالیا، بهترین نمایش را در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و پس از برگزاری دو دیدار از به خود اختصاص داده‌ است.
هفته دوم دور نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره کهن، روز سه‌شنبه با انجام ۶ دیدار در ۲ گروه به انجام رسید و نتایج جالبی هم به دست آمد.
در گروه نخست تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با نتیجه پرگل سه بر صفر از سد عراق بگذرد تا با ۶ امتیاز در صدر جدول گروه A قرار بگیرد. علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و علی قلی‌زاده گلزنان ایران در این دیدار بودند.
کره جنوبی در دومین بازی خود مجددا میزبان بود و موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد لبنان بگذرد تا ضمن دشت اولین برد چهار امتیازی شود و به رده دوم گروه صعود کند. جانگ هون زننده تک گل این دیدار بود.
تیم‌های سوریه و امارات نیز در اردن به مصاف هم رفتند که نتیجه مساوی یک بر یک حاصل شد. ابتدا علی مبخوت برای امارات گلزنی کرد اما در نیمه دوم الباهر کار را به تساوی کشاند تا سوریه یک امتیازی شود و امارات به دومین تساوی دست پیدا کند.
در این گروه ایران با ۶ امتیاز صدرنشین است. کره جنوبی با چهار امتیاز در رده دوم قرار دارد. امارات با دو امتیاز تیم سوم جدول است. سوریه، لبنان و عراق نیز به ترتیب با یک امتیاز رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم را به خود اختصاص داده‌اند.
در گروه دوم تیم ملی استرالیا با شکست یک بر صفر ویتنام در خانه‌اش ۶ امتیازی شد و به صدر جدول تکیه زد. رایان گرنت در دقیقه ۴۳ زننده تک گل بازی بود.
ژاپن بعد از شکست مقابل عمان، در هفته دوم با تک گل یویا اوساکو از سد چین گذشت تا به نخستین برد برسد و سه امتیازی شود.عربستان نیز در خانه عمان به مصاف تیم برانکو ایوانکوویچ رفت و با گل صالح الشهری به برتری ارزشمندی رسید تا مانند استرالیا ۶ امتیازی شود. عمان هم اولین باختش را تجربه کرد.
در این گروه استرالیا با ۶ امتیاز و تفاضل گل مثبت چهار صدرنشین است. عربستان با همین امتیاز و تفاضل مثبت سه در رده دوم قرار دارد. ژاپن و عمان با سه امتیاز و تفاضل و گل زده و خورده مشابه در رده سوم قرار دارند. ویتنام و چین هم بدون امتیاز در رتبه‌های پنجم و ششم جای گرفته‌اند.
ایران بهترین برد هفته دوم را به دست آورد و هیچ تیم دیگری نتوانست بیش از یک گل به ثمر برساند.
علیرضا جهانبخش در کنار الشهری، بازیکن عربستان با ۲ گل زده بهترین گلزن مرحله نهایی به حساب می‌آید.
تیم ملی ایران در کنار استرالیا و عربستان با چهار گل زده بهترین خط حمله را در اختیار دارد. ملی‌پوشان گلی دریافت نکرده‌اند و از این حیث در کنار استرالیا و کره جنوبی بهترین عملکرد را داریم. بهترین تفاضل هم در اختیار ایران و استرالیا است.
فعلا تیم‌های استرالیا، عربستان، ایران و کره جنوبی چهار تیمی هستند که در موقعیت حضور در جام جهانی قرار گرفته‌اند و باید دید در نهایت کدام تیم‌ها به بیست و دومین دوره جام جهانی راه پیدا خواهند کرد.
برچسب ها: فوتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها