کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راننده پیکان یک سال بعد از تصادف دستگیر شد

روزنامه همشهری , 17 شهريور 1400 ساعت 9:43


گروه حوادث: اول شهریورماه پارسال ماجرای یک تصادف مرگبار در یکی از خیابان‌های شرق تهران به پلیس گزارش شد. تحقیقات نشان می‌داد که مردی 32ساله در این تصادف جانش را از دست داده و به کام مرگ رفته است. آنطور که مشخص بود قربانی در حال عبور از عرض خیابان بوده که خودروی پیکانی با او برخورد کرده و جانش را گرفته بود. از سوی دیگر معلوم شد که راننده پیکان بلافاصله پس از این تصادف فراری شده است.
 
ادعای قتل 
درحالی‌که در ابتدا به‌نظر می‌رسید ماجرا یک تصادف بوده و تحقیقات برای بازداشت راننده فراری آغاز شده بود خانواده قربانی در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند و گفتند که مرد جوان به قتل رسیده و تصادف عمدی بوده است.

یکی از اعضای خانواده مرد جوان گفت: سهیل (متوفی) چند وقتی می‌شد که با چند نفر دچار اختلاف شده بود. دشمنانش مدام به او زنگ می‌زدند و تهدیدش می‌کردند. هرچه از او می‌پرسیدیم که ماجرا از چه قرار است می‌گفت دشمن پیدا کرده اما نمی‌گفت ماجرا چیست. او با افرادی که تماس می‌گرفتند به‌صورت لفظی مشاجره می‌کرد و بعد به ما می‌گفت که دشمنانش او را تهدید به قتل کرده‌اند. این تهدیدها ادامه داشت تا اینکه سهیل دچار تصادف شد و جانش را از دست داد. ما احتمال می‌دهیم یکی از دشمنان او عمدا با نقشه قبلی وی را با ماشین زیر گرفته و تهدیدهایش را عملی کرده است. چرا که بعد از تصادف، وقتی به محل رفتیم و از شاهدان پرس و جو کردیم همه می‌گفتند که راننده پیکان عمدا به سهیل زده و بعد به جای این که توقف کند و به داد وی برسد، فرار کرده است.

 
با شکایت خانواده قربانی، تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و گروهی از مأموران با دستور قاضی مصطفی واحدی بازپرس جنایی تهران جست‌وجو برای شناسایی و بازداشت راننده فراری را آغاز کردند.از سوی دیگر تیم تحقیق با حضور در محل تصادف به بازبینی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداخت و تصاویری از لحظه تصادف به‌دست آورد. تصاویری که نشان می‌داد در زمان حادثه متوفی قصد داشته از خیابان عبور کند که همان لحظه خودروی پیکانی رسیده و بدون توجه به جلو با وی برخورد کرده است. با وجود اینکه پلاک خودروی راننده فراری خوانا نبود اما با وجود این تلاش تیم جنایی بعد از گذشت یک سال نتیجه داد و به شناسایی راننده پیکان منجر شد.
 
 
عمدی در کار نبود
راننده جوان پس از دستگیری به دادسرای جنایی تهران انتقال یافت اما در تحقیقات گفت که هیچ عمدی در کار نبوده است.وی توضیح داد: قبول دارم که در تصادف باعث مرگ مردی جوان شده‌ام اما تا قبل از دستگیری از مرگ او خبر نداشتم. حالا هم به‌شدت عذاب وجدان دارم و ناراحتم.

متهم ادامه داد: من زندگی خوبی داشتم اما چند وقت قبل به دام اعتیاد گرفتار شدم و از آن روز به بعد گرفتاری‌های مالی به سراغم آمد. روز حادثه از خانه‌ام که در شرق تهران است خارج شدم تا به نانوایی بروم و نان بخرم. غرق در افکار و مشکلات زندگی‌ام بودم و پس از خرید نان درحالی‌که به سمت خانه برمی‌گشتم ناگهان متوجه شدم ماشینم از قسمت شاگرد با مردی برخورد کرد. حتی تا قبل از آن متوجه آن مرد نشدم. پس از این تصادف از آینه نگاه کردم و دیدم آن مرد از روی زمین بلند شد. فکر کردم حالش خوب است و تصادف شدید نبوده است. به همین دلیل فرار کردم چون می‌ترسیدم اگر بمانم پلیس برسد و به‌دلیل اینکه معتادم مرا دستگیر کند. حتی روز بعد هم به محل تصادف رفتم و از رهگذران درباره تصادف پرسیدم، هیچ‌کس اما خبری از سرنوشت مردی که با او تصادف کرده بودم نداشت. من هم با این تصور که او حالش خوب است، پیگیر ماجرا نشدم تا اینکه بعد از یک سال که مأموران مرا به اتهام قتل دستگیر کردند، فهمیدم که ماجرا چه بوده.هرچند راننده جوان عمدی بودن تصادف را انکار می‌کند اما با دستور قاضی مصطفی واحدی، بازپرس جنایی تهران بازداشت شده و تحقیقات درباره این که آیا حادثه قتل بوده یا تصادف ادامه دارد.


کد مطلب: 292640

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292640/راننده-پیکان-یک-سال-بعد-تصادف-دستگیر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir