به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۹۲۶۶۵

بایدن تحریم‌های کوبا را یک سال دیگر تمدید کرد

بایدن تحریم‌های کوبا را یک سال دیگر تمدید کرد
گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا با صدور پیامی به وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا برای یکسال دیگر تحریم‌ها علیه کوبا را تمدید کرده است.
جو بایدن،در دستوری برای آنتونی بلینکن و جنت یلن، وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های مالی و تجاری برای یکسال دیگر علیه کوبا تمدید می‌شود.
بایدن گفت: تشخیص دادم که ادامه تمدید تحریم‌ها علیه مقام‌های کوبایی برای یکسال دیگر به نفع منافع ملی ایالات متحده است. این تحریم‌ها شامل تحریم بخش نقل و انتقال پول و تجارت علیه کوبا است که تا ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲ تمدید می‌شود.
این تحریم‌ها از سوی اداره تنظیم مقررات کنترل دارایی‌های کوبا شامل نقل و انتقال پول، طلا، اوراق بهادار و سایر اموال و دارایی‌ها بین موسسات کوبایی و ایالات متحده از جمله حواله‌های مالی می‌شود.
کوبا در بحبوجه بحران اقتصادی در نتیجه اقداماتی برای از بین بردن کرونا و تشدید تحریم‌های اقتصادی واشنگتن با کاهش شدید مواد اولیه روبروست.
برخی از کشورها چون روسیه، چین، ونزوئلا، ویتنام، مکزیک، بولیوی و جمهوری دومینیکن اخیرا به دلیل این بحران اقتصادی در کوبا کمک‌های پزشکی و بشردوستانه برای این کشور ارسال کرده‌اند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها