به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۵۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۲۹۲۶۷۰
واكنش جبهه مقاومت ملی افغانستان به تشكیل دولت توسط طالبان

کابینه طالبان نماد بارز دشمنی با مردم است

کابینه طالبان نماد بارز دشمنی با مردم است
گروه بین الملل: جبهه مقاومت ملی افغانستان، با صدور بیانیه‌ای اعلام کابینه توسط طالبان را «غیرقانونی و نماد بارز دشمنی این گروه با مردم افغانستان»‌ توصیف کرد.
 جبهه مقاومت مردمی افغانستان به رهبری احمد مسعود، در بیانیه‌ خود گفت که بعد از مشاوره با شخصیت‌های سیاسی و کادرهای تخصصی به زودی ساختار حکومت انتقالی مردم‌سالار و پاسخگو را اعلام خواهد کرد.در بیانیه فوق از تمام شهروندان افغانستان خواسته شده که برای رهایی از «اشغال طالبان و سایر هم‌پیمانان تروریست آن» به مقاومت ادامه دهند.
گروه طالبان، شامگاه سه‌شنبه ،اعضای  کابینه «امارت اسلامی افغانستان»‌ را معرفی کرد و سخنگوی طالبان، در یک نشست خبری اسامی اعضای ۳۳ نفری آن را اعلام کرد. ذبیح‌الله مجاهد گفت که بر اساس توافق رهبری این گروه، قرار بر آن شد که یک کابینه موقت برای پیشبرد کارهای دولت تشکیل شود.
در کابینه امارت اسلامی طالبان، تمامی اعضا از گروه طالبان و همگی مرد هستند، و با آن که گفته شده «کابینه سرپرست» اما به احتمال زیاد ترکیب آن تغییر نخواهد کرد.
بیانیه جبهه مقاومت ملی افغانستان در پنجشیر، در بیانیه خود می‌گوید که مردم «چنانکه در گذشته در برابر تمامیت‌خواهی، افراطیت، زن‌ستیزی و حکومت تروریست‌ها مقاومت کردند، امروز نیز تا نجات کشور از دست تروریست‌ها و طالبان به مقاومت ادامه می‌دهند و حکومت غیرقانونی و نامشروع طالبان را در کابل تهدیدی علیه ثبات و امنیت افغانستان، منطقه و جهان می‌دانند.»
جبهه مقاومت ملی افغانستان می‌گوید که ایجاد حکومت «مردم‌سالار، مشروع و قانونی» صرفا از طریق اراده و رای مردم در یک انتخابات سراسری و مورد تایید جامعه جهانی ممکن است و «تحمیل یک حکومت دست‌نشانده» را خلاف کرامت انسانی و مغایر حقوق و قوانین بین‌المللی دانسته است.
بیانیه فوق از سازمان و نهادهای بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر سازمان ملل، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری منطقه‌ای شانگهای، سازمان همکاری‌های اسلامی و کشورهای تاثیرگذار منطقه و جهان خواسته است تا از همکاری سیاسی با طالبان خودداری کنند و به مردم افغانستان در رهایی از تروریسم و اشغال همکاری کنند.
واکنش جبهه مقاومت افغانستان به اعتراضات علیه طالبان
سخنگوی جبهه مقامت ملی افغانستان اظهار کرد: ساکنان کابل بعد از دعوت رهبر مقاومت پنجشیر، علیه طالبان تظاهرات کردند.
 علی نزاری،  در توییتر نوشت: زنان و مردان بسیار شجاع به خیزش سراسری علیه طالبان که احمد مسعود، رهبر مقاومت پنجشیر فراخوان آن را داد، پیوستند. آنها خواهان آزادی، عدالت و استقلال هستند. این مقاومت و انقلاب برای همیشه به دشمنی خاتمه خواهد داد.
دامنه اعتراضات زنان علیه پاکستان به ولایت غور رسید
تعدادی از زنان در ولایت غور در غرب افغانستان علیه دخالت نظامی پاکستان در ولایت پنجشیر تظاهرات کرده و خواهان پایان این مداخلات شدند.
این زنان با حمل پلاکاردهایی که نشاندهنده همدردی آنان با مردم ولایت پنجشیر است، گفته‌اند: جوامع بین‌المللی نباید در برابر مداخلات پاکستان و حملات هواپیماهای بدون سرنشین این کشور به مردم افغانستان سکوت کنند.این راهپیمایی مسالمت آمیز در بخش‌هایی از شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور برگزار شد.بانوان معترض با سردادن شعارهای مرگ بر پاکستان، کشته شدن شهروندان افغانستان را در این حملات هوایی نشاندهنده مداخله آشکار پاکستان در افغانستان دانستند و تاکید کردند، هرچه زودتر باید جلوی این اقدامات خشونت بار گرفته شود.مقام‌های طالبان در این ولایت در این باره ابرازنظری نکردند.احمد مسعود روز دوشنبه خواستار قیام علیه طالبان شده بود و گروه‌های خارجی را به جنگیدن در کنار طالبان متهم کرد.



 
برچسب ها: افغانستان

Reza
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۹:۱۵
این پسرک چی میگه (376744)
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۲۰:۴۸
شیر مرد وطنم احمد مسعود سردار ملت افغانستان (376747)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها