به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۹۲۶۷۲

معنای شفافیت از دید عضو هیات‌رئیسه مجلس

معنای شفافیت از دید عضو هیات‌رئیسه مجلس
گروه سیاسی: عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: لازمه تکریم و شفافیت مردم ارتباط صحیح است، یعنی یک دادستان، رئیس دادگستری، قاضی و نماینده مجلس اگر در مواجهه با یک فرد بیچاره‌ای که لباس و وضعش اتوکشیده نیست اگر آن را درست تحویل گرفت، آنوقت می گوییم که ما با مردم شفاف رفتار کرده‌ایم.
 حسینعلی جاجی دلیگانی، در رابطه با "بیانیه گام دوم انقلاب" گفت: در بیانات و صحبت های مسئولین بحث گام دوم انقلاب جای خود را باز کرده  است، اما به نظر می رسد مقداری باید در عملیاتی شدن این بیانیه کارهای بیشتری صورت بگیرد. پیشنهاد مشخص من این است که این مهم بایستی در جلسات تشکل های فرهنگی و در دروس دانشگاهی وحتی مدارس متوسطه به نوعی بیانیه گام دوم برای دانش آموزان و دانشجویان تداعی شود، مسئله آنقدر مهم است که باید به دانشگاهیان تدریس شود. نسل چهارم و کم کم نسل پنجم باید بتوانند گام دوم انقلاب را برای خودشان تبین شده بیابند و از آن استفاده کنند و در آن مسیر حرکت کنند.
به گزارش برنا، او در ادامه بیان کرد: جهت گیری های خوبی را در برابر این بیانیه شاهد هستیم و به خوبی هدایت می شود و در مورادی که نیاز به جوانگرایی و تحرک است این بیانیه جای خود را پیدا کرده است اما برای عملیاتی شدن بایستی بر روی آن سرمایه گذاری بیشتری شود. از بیانیه گام دوم انقلاب در انتصابات به خوبی بهره وری شده است همچنین برای بیان دیدگاه ها هم نگاه خوبی به این بیانه شده است اما در عملیاتی کردن محتواها باید حرکت بهتری صورت بگیرد و مقداری ضعیف عمل شده است. حسینعلی حاجی دلیگانی در رابطه با برنامه مجلس برای این موضوع مطرح کرد: در گذشته مرکز پژوهش های مجلس یک سری راهکاری هایی را ارائه داد که کامل نبود اکنون با انتصاب رئیس جدید مرکز پژوهش ها که دغدغه یک نماینده مجلس را ندارد، وقت بیشتری می تواند در این زمینه بگذارد.
 او گفت: همانطور که در متن بیانیه گام دوم امده است، رهبری هفت توصیه داشتند و یکی از موضوعات که حائز اهمیت است بحث ورود انقلاب به دومین مرحله خودسازی و آغاز عرصه جدید انقلاب اسلامی است، فلسفه و زیرساخت فکری انقلاب و تمدن اسلامی در این بیانیه تعریف شده و آورده شده است که در گام اول این حرکتها صورت گرفته و با عبرت گرفتن و درس گرفتن از گام اول باید گام دوم را شروع کنیم که جلودار این گام هم نسل سوم انقلاب است. 
حاجی دلیگانی بیان کرد: اصلی ترین موضوع این است که در گام اول انقلاب یعنی هر چه به سمت اوایل انقلاب برگردیم، نقش مردم و اعتماد به مردم و حضور مردم و مسئولیت دهی به مردم از ویژگی های بارز انقلاب بوده و به همین خاطر در دفاع مقدس پیروز شدیم چون مردم در دفاع مقدس حضور پیدا کردند، بنابراین در گام دوم باید از این بحث عبرت بگیریم و تلاش کنیم که هر چقدر می توانیم به مردم اعتماد کنیم و با مردم، حرکت خود را استمرار دهیم و از اداری شدن بیش از اندازه و دچار بروکراسی های بروز شدن دوری کنیم.
برچسب ها: مجلس

۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۱:۵۲
امان از آدم خنگی که بخواهد اظهار فضل کند. (376725)
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۳:۴۳
رنج ودغدده مردم از چهره اناری مسولان نمایان است چون خیلی بفکرند تمام دق مرگ میشن بابا هالو تشریف داری (376729)
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۴:۴۱
لطفا یک عکس قبل از نمایندگی ویکی بعد از آن نمایش دهید که این دارو دسته از شدت غم خوردن برا ملت زرد ونحیف شدن اینکار بکنید اگر آگاه کردن مردم هدفتان است (376732)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها