به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۹۲۶۹۲

قیمت نفت پس از سقوط شبانه ثابت ماند

قیمت نفت پس از سقوط شبانه ثابت ماند
گروه اقتصادی: شاخصهای قیمت نفت پس از افت شدیدی که شب گذشته داشتند، در معاملات روز چهارشنبه تغییر چندانی نکردند.به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۱ سنت معادل ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۶۸ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص روز سه شنبه یک روز پس از تعطیلات روز کارگر آمریکا ۱.۴ درصد نزول کرده بود.
 
بهای معاملات نفت برنت با دو سنت کاهش، به ۷۱ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز گذشته با ۰.۷ درصد کاهش بسته شده بود.تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کردند بازار تاثیر ادامه تاخیر در روند ازسرگیری تولید نفت در خلیج مکزیکوی آمریکا را سبک و سنگین می کند.

تولیدکنندگان این منطقه پس از گذشت روزها از عبور توفند آیدا و بادهای قدرتمند و باران سنگین آن، همچنان برای ازسرگیری فعالیت تقلا می کنند. حدود ۷۹ درصد از تولید خلیج مکزیکوی آمریکا روز سه شنبه متوقف بود و ۷۹ سکوی تولید همچنان خالی بودند. عرضه حدود ۱۷.۵ میلیون بشکه نفت به بازار تاکنون از دست رفته است. چاههای فراساحلی خلیج مکزیکو در حدود ۱۷ درصد از تولید نفت آمریکا سهم دارند.

تحلیلگران موسسه ING با اشاره به جدیدترین گزارش وزارت انرژی آمریکا، در یادداشتی نوشتند: حدود یک میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید موقتا بسته شده است که در مقایسه با اوج بیش از دو میلیون بشکه در روز، کمتر شده است.

معامله گران با دقت آمارهای هفتگی موسسه امریکن پترولیوم در روز چهارشنبه و اداره اطلاعات انرژی آمریکا در روز پنج شنبه را زیرنظر دارند تا ارزیابی روشنتر از تاثیر طوفان بر تولید نفت و فعالیت پالایشگاهی داشته باشند.
تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به سوم سپتامبر به میزان ۳.۸ میلیون بشکه و ذخایر بنزین به میزان ۳.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، قیمتهای نفت روز سه شنبه همسو با ریزش گسترده بازارهای کالا در واکنش به جهش ارزش دلار آمریکا سقوط کردند. دلار تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش آمار ابتلا به کووید ۱۹ در آمریکا و آسیا و دورنمای رشد اقتصادی آهسته تر صعود کرد.
برچسب ها: قیمت نفت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها