به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۲۹۲۷۶۱

کلاف سردرگم تشکیل دولت لبنان

کلاف سردرگم تشکیل دولت لبنان
گروه بین الملل: با گذشت نزدیک به دو سال از زمان مکلف شدن سعد حریری و سپس نجیب میقاتی به تشکیل دولت در لبنان هیچ چشم‌اندازی برای حل بحران سیاسی این کشور دیده نمی‌شود و این بحران به مرحله‌ای رسیده که رئیس پارلمان این کشور گفت که تنها دعا می‌تواند برای نجات لبنان از این بحران کارساز باشد.
نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در سخنانی درباره اخبار منتشر شده درباره سرنوشت دولت جدید این کشور به ریاست نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف اظهار کرد که به هیچ اخباری جز آنچه در واقعیت رخ می‌دهد نباید اعتماد کرد.وی در این باره تصریح کرد که درحال حاضر تنها دعا می‌تواند برای حل و فصل بحران سیاسی لبنان کارساز باشد.
در همین حال، روزنامه الاخبار به نقل از منابع سیاسی برجسته و مطلع از روند مذاکرات تشکیل دولت جدید لبنان نوشت: صحبت‌ها درباره بازگشت به نقطه صفر در مسیر تشکیل دولت و یا تشکیل قریب الوقوع آن با مبالغه همراه شده است.
این منابع به الاخبار گفتند: ما در نیمه راه قرار داریم و یا مذاکرات به توافق نهایی منجر خواهد شد یا میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و نجیب میقاتی به پله نخست بازخواهند گشت و آن زمان است که تمامی گزینه‌ها ازجمله انصراف میقاتی مطرح خواهد شد.
این منابع در ادامه گفتند: تصور اینکه میقاتی در صورت عدم دستیابی به توافق از تشکیل دولت انصراف دهد، دشوار است؛ چراکه فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها تمایلی به این گزینه ندارند و او به تنهایی نمی‌تواند این تصمیم را اتخاذ کند و نبیه بری نیز از وی خواسته است که به مذاکرات تشکیل دولت ادامه دهد.
میشل عون، رئیس جمهوری لبنان ۲۶ ژوئیه و در پی انصراف سعد حریری از تشکیل دولت، نجیب میقاتی، نخست وزیر پیشین لبنان را به تشکیل دولت مکلف کرد.
قرار بود میقاتی لیست کابینه خود را اوایل شهریور تقدیم میشل عون کند، اما این اتفاق روی نداد و نشان داد که همچنان اختلاف نظرهای درباره اعضای کابینه وجود دارد.
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها