به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۲۹۲۷۶۴

نمایندگان مجلس را پله صعود به دولت کردند

نمایندگان مجلس را پله صعود به دولت کردند
گروه سیاسی: نماینده تهران در مجلس گفت: اینکه نمایندگانی بخواهند بنا به هر دلیلی برای مسئولیت معاونت رئیس جمهوری یا استانداری از مجلس بروند این خلاف شأن مجلس است و نباید مجلس را پله‌ای برای مسئولیت‌های دیگر کرد.
عبدالحسین روح الامینی  در تذکری خطاب به هیأت رئیسه با تاکید بر لزوم حفظ شدن و حرمت مجلس اظهار داشت: یکی از مطبوعات تیتر زده و نوشته است که مجلس از ۵۰۰ روز فعالیت‌اش، تنها ۶ روز حد نصاب داشته است؛ این حرف توهین به مجلس است. وی با اشاره به معرفی برخی نمایندگان به عنوان وزیر پیشنهادی گفت: در بحث رأی اعتماد به هیات دولت، مجلس اختیار داشته که رأی بدهد یا ندهد و اگر نماینده‌ای به عنوان وزیر معرفی شده و رأی بیاورد، می‌تواند به دولت برود. اما اگر کسانی بنا به هر دلیلی برای معاونت رئیس جمهور، استانداری یا مسئولیت‌های دیگر بخواهند از مجلس بروند، این خلاف شأن مجلس است و نباید مجلس را برای جایگاه‌های دیگر پله کرد.
روح الامینی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید دارند؛ برای یک جایی مثل وزارت، ضرورت پیش می‌آید، اما برای بقیه جاها شأن مجلس را حفظ کنید.وی همچنین با اشاره به آغاز به کار وزرای رئیس جمهور گفت: میثاق ما با وزرا بر اساس ۱۶ بند اصل سوم قانون اساسی است که موضوعاتی مانند رفع تبعیض و گسترش عدالت را مطرح کرده و بحث عدالت را حضرت آقا نیز مورد تاکید قرار دادند که کارهای وزرا باید پیوسته عدالت داشته باشد.این نماینده مجلس تأکید کرد: وزرا پیوست‌های اصل سوم قانون اساسی را برای برنامه‌هایشان آماده کنند و کم کم به مجلس ارائه کنند.پس از تذکر نماینده تهران، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به وی با تاکید بر اینکه اخطار شما باید در دستور باشد، اظهار داشت: یک کسی حرفی زده اما مگر با رفتن یک نفر از مجلس، مجلس از عدد می‌افتد؟!وی افزود: مجلس ۲۹۰ نفر عضو دارد؛ حالا ۳ یا ۴ نفر بنا به اولویت و با تشخیص مجلس رفته‌اند و قرار نیست هر کسی هر حرف غیرمنطقی که زد ما جواب بدهیم.قالیباف تأکید کرد: اگر قرار است کسی برود، مواد ۹۰ و ۹۱ آیین نامه داخلی مجلس با صراحت گفته است که درخواست نماینده مستعفی باید مدلل و مشخص باشد و نهایتا مجلس در این خصوص تشخیص می‌دهد و تصمیم می‌گیرد.رئیس مجلس تصریح کرد: مجلس خودش می‌داند که چطور با خرد جمعی تصمیم بگیرد.


 
برچسب ها: مجلس
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۶:۵۷
قحطالرجال، کما اینکه بسیار از اجناس نیز قحطالیاب اند و گران! (376741)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها