به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۲۹۲۷۸۶

چگونه گوشی آیفون خود را سریعتر شارژ کنیم؟

چگونه گوشی آیفون خود را سریعتر شارژ کنیم؟
گروه فناوری: در این گزارش با روش‌های افزایش سرعت شارژ در گوشی‌های آیفون آشنا شوید. شرکت‌های تولید کننده تلفن همراه در زمینه شارژ گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ فعالیت‌های مختلفی را انجام داده اند برای مثال تلفن همراه Nord 2، 5G مقرون به صرفه شرکت OnePlus در عرض ۳۰ دقیقه به حالت کامل شارژ و Mi 10 Ultra شیائومی تنها در سه دقیقه به ۲۵ درصد شارژ می‌رسد. اپل به عنوان یکی از بزرگترین غول‌های فناوری دنیا کار خاصی در زمینه شارژ گوشی انجام نداده است، حتی آیفون ۱۲ پرو مکس شارژ نسبتاً کندی دارد.

چرا اپل از این روند پیروی نکرده است؟
به نظر می‌رسد رویکرد شرکت اپل در رابطه با شارژ باتری گوشی‌ها همان رفتار درباره عمر باتری iPad‌ ها باشد. از سال ۲۰۱۷ به بعد، رسیدن به شارژ ۵۰ درصد در نیم ساعت و استفاده از شارژر مناسب در آیفون ۸ استاندارد اپل بود. در حالی که این دیگر یک استاندارد قابل قبول در سال ۲۰۲۱ نیست، اپل جهت بهبود عمر باتری گوشی‌هایی مانند iPhone ۱۱ و iPhone ۱۲ و در مقایسه با مدل‌های قبلی تغییراتی را ایجاد کرده است.

اپل همچنین یک دلیل دیگر نیز برای دوری از چرخه شارژ فوق سریع دارد و آن هم این است که گرمای بیشتری تولید می‌شود که می‌تواند منجر به آسیب باتری شود و به طور بالقوه عمر مفید تلفن همراه را کوتاه می‌کند. قضاوت مبنی بر اینکه آیا تصمیم اپل منطقی است یا خیر را به شما واگذار می‌کنیم، اما در اینجا نکاتی در مورد چگونگی شارژ سریع آیفون به ویژه مدل‌های iPhone سال ۲۰۱۷ به بعد مثل گوشی iPhone ۸ و بالاتر ارائه خواهد شد.

شارژر‌های قدیمی محصولات اپل
از شارژر‌های قدیمی محصولات اپل مانند اپل واچ‌ها برای شارژ آیفون خود استفاده نکنید. در حالی که شاید فکر کنید آن‌ها کاملاً ایمن هستند، اما آداپتور‌های اصلی 5V، ۱A بوده و جریان کم و ولتاژ پایین، باعث می‌شود فقط ۵ وات خروجی برق آن‌ها به آیفون شما برسد و با توجه به توان سنج‌ها از پریز شما ۵.۶ تا ۶.۱ وات می‌گیرند. به دلیل کند بودن این شارژر‌ها نباید به عنوان منبع دائمی تامین شارژ استفاده شوند مگر اینکه برای یک شب آن هم در شرایط اضطراری.

شارژر ۱۲ واتی iPad اپل
آداپتور قدیمی ۱۲ واتی Apple که با iPad‌ های قدیمی‌تر عرضه شده است با اینکه از نظر سرعت با آخرین پریز برق مطابقت ندارد، اما در آزمایش ها نتیجه بدی هم نداشته است. بسته به مدل آیفون مورد استفاده، ممکن است بتوانید در حدود نیم ساعت به ۴۰ درصد شارژ برسید که در دنیای شارژ آیفون‌های فعلی قابل قبول و به مراتب بهتر از یک شارژر اصلی ۵ واتی است.
از شارژ بی سیم خودداری کنید

شرکت اپل، پد شارژ بی سیم MagSafe را در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد. با وجود اینکه به عنوان منبع تغذیه حداکثر ۱۵ واتی از آن یاد می‌شود، اما در حالت کلی شارژ کندتری نسبت به آداپتور سیمی ۱۲ واتی قدیمی ارائه می‌دهد. پد بی سیم روشی نسبتاً ناکارآمد برای شارژ مجدد دستگاه‌ها است که باعث هدر رفتن انرژی و تولید گرمای اضافی می‌شود.

اپل در اقدامی معقول و کاربر پسند، انتقال نیرو را مدیریت می‌کند تا از آسیب بیش از حد به باتری گوشی جلوگیری شود. البته یک پد MagSafe سریعتر از یک آداپتور 5W است، اما به هیچ عنوان قابلیت‌های بهترین شارژر‌های سیمی سریع را ندارد. شارژ بی سیم در مدل iPhone ۸ و بالاتر اپل قابل استفاده است، اما سرعت‌های شارژ ذکر شده فقط در سری آیفون ۱۲ صدق می‌کند. مدل‌های قدیمی‌تر بسیار کندتر شارژ می‌شوند و نتایج حاصل از شارژر Qi ارزان که از همان استاندارد اساسی MagSafe استفاده می‌کند، مأیوس کننده است.

آداپتور‌های شارژ سریع ساخته شده برای سایر گوشی‌ها با تلفن‌های iPhone سازگار نیستند. گفتنی است؛ آیفون‌ها از قابلیت دوشاخه‌های شارژ سریع اکثر مارک‌های دیگر استفاده نمی‌کنند. اپل در سال ۲۰۱۷ شارژ سریع مناسب را به آیفون‌ها اضافه کرد و از یک سیستم استاندارد غیر اختصاصی به نام PD USB Power Delivery استفاده می‌کند که گوشی پیکسل ۵ گوگل نیز از آن بهره می‌برد.

بهترین شارژر برای اکثر کاربران آیفون آداپتور USB-C Apple ۲۰W است. در حالی که شارژر‌های PD به مراتب قوی‌تر وجود دارد اما در حال حاضر هیچ آیفونی از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند. همچنین جایگزین‌های شرکت‌های معتبر مانند Anker، ارزان‌تر از محصولات اپل نیستند.

قیمت آداپتور USB-C Apple ۲۰W
قیمت آن ۱۹ دلار و خوش ساخت است و طراحی منظمی دارد. خریداران بریتانیایی با استفاده از شاخک‌های تاشو از مزایای بیشتری برخوردار می‌شوند و حتی قابل حمل هستند و احتمال اینکه هنگام خوابیدن در اتاق خواب روی آن‌ها قدم بگذارید، کاهش یافته است. سرعت شارژ بر اساس مدل گوشی کمی متفاوت است، اما می‌توانید در در ۳۰ دقیقه به حدود ۵۰ درصد دست پیدا کنید.

کابل نیز به اندازه خود آداپتور مهم است به عنوان مثال، iPhone X اپل با کابل Lighting به USB-A عرضه شد، اما برای این آداپتور‌های PD شما به یک کابل Lightning to USB-C احتیاج دارید که به اندازه خود آداپتور قیمت دارد. البته با هزینه‌ای معادل ۶۰ درصد قیمت لوازم جانبی اپل، کابل‌هایی از شرکت‌های معتبر مانند Anker پیدا خواهید کرد.

اگر یک لپ تاپ باریک و سبک دارید، ممکن است بتوانید از شارژر آن نیز استفاده کنید. آداپتور‌های مک بوک با iPhone‌ها سازگاری خوبی دارند. البته شاید قدرتمندتر باشند، اما به لطف استاندارد PD، فقط مقدار مورد نیاز/درخواست دستگاه تحویل داده می‌شود. همچنین نیازی نیست نگران داغ شدن یا شارژ بیش از حد آیفون خود باشید و سرعت شارژ را با آداپتور خود اپل مقایسه کنید.تعداد زیادی لپ تاپ غیر اپل نیز از این استاندارد استفاده می‌کنند، از جمله چندین مدل جدید سامسونگ، هواوی، لنوو و HP. با این حال، بدیهی است که باید یک آداپتور با سوکت USB-C داشته باشند لپ تاپ‌هایی از جمله Samsung Galaxy Book Pro ۳۶۰ و Huawei Matebook Pro از این قبیل هستند.

باتری‌های خارجی؛ بهترین باتری‌ها برای استفاده
بسته باتری MagSafe ممکن است جذاب به نظر برسد، اما با استفاده از یک باتری خارجی پلاگین با مد روز و ارائه USB، نتایج بهتری خواهید گرفت. به نظر می‌رسد خروجی ۱۸ وات، استاندارد اولیه برای این نوع لوازم جانبی باشد، اما ممکن است نتایج به مراتب بهتری را از یک باتری با حداکثر خروجی ۲۰ وات یا بیشتر مشاهده کنید.

در حال حاضر مشکل اساسی برای بسیاری از خریداران، اخراج پرکارترین سازندگان این بسته‌های باتری از آمازون است که باعث شده مدل‌های شرکت‌های دیگر از دسترس خارج شوند. در نهایت باید گفت که یک باتری خارجی "PD" با خروجی ۱۸ تا ۲۰ وات برای شارژ آیفون فوق العاده است البته مطمئن شوید که به اشتباه آن را با پشتیبانی "QC" خریداری نکرده اید چرا که نشان دهنده QuickCharge، استاندارد شارژ سریع Qualcomm است. آیفون‌ها از آن پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین با سرعت پایین شارژ مواجه می‌شوید.
برچسب ها: آیفون‌
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها