به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۲۹۲۸۱۴

ترامپ انگیزه مضاعف پیدا کرده است

ترامپ انگیزه مضاعف پیدا کرده است
گروه بین الملل: همپیمانان نزدیک دونالد ترامپ می‌گویند او در پی اجرای ناشیانه طرح خروج آمریکا از افغانستان حاضر به تکرار مجدد رقابتش با جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.
از زمان اجرای پرآشوب طرح خروج آمریکا از افغانستان محبوبیت جو بایدن در نظرسنجی‌ها به شدت پایین آمده است.یک سخنگوی سابق دونالد ترامپ و دو نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا گفتند این تصمیم را دونالد ترامپ با مشاهده اجرای شتابزده طرح تخلیه سفارت آمریکا در کابل که در جریانش بیش از ۲۰۰ تن کشته شدند، گرفته است.این کشته‌ها شامل ۱۳ نظامی آمریکایی در جریان حمله انتحاری منسوب به شاخه داعش در افغانستان می‌شوند.مت گائتز، نماینده ایالت فلوریدا در کنگره آمریکا گفت، ترامپ شاهد سقوط بایدن است. او میخواهد مثل یک مبارز بجنگد نه اینکه یک تماشاچی باشد.جیسون میلر، سخنگوی سابق کمپین ترامپ به وبسایت خبری Cheddar گفت که نامزدی مجدد ترامپ برای ریاست جمهوری تقریبا مسلم است.
میلر گفت: من احتمال آن را بین ۹۹ تا ۱۰۰ درصد تخمین میزنم. من فکر می‌کنم او قطعا در سال ۲۰۲۴ برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود. شب گذشته من گفتگوی خوبی با او داشتم و قرار است چند روز دیگر او را ببینم.جیم جوردان، نماینده ایالت اوهایو در کنگره آمریکا هم اخیرا در پاسخ به این سوال که آیا از نظرش ترامپ مجددا برای ریاست جمهوری نامزد می‌شود گفت: من میدانم این اتفاق میفتد.بر اساس یک ویدیوی منتشر شده از سوی یک خبرنگار به نام لورن ویندسور، جیم جوردان اظهار کرد به زودی ترامپ نامزدی‌اش برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ را اعلام خواهد کرد.
جوردان ادامه داد: من با او صحبت کردم. او بعد از همه این دیوانگی‌های رخ داده در افغانستان آماده اعلام آن است.گائتز خاطرنشان کرد که ترامپ برای آنکه زود کاندیداتوری‌اش را اعلام کند شتاب نمی‌کند زیرا "پایگاه حامیان او به درستی به او وفادار هستند. و یک قاعده خوب در سیاست این است که برای زمانی کوتاه و لازم کاندیدا باشید."
یک مقام نام برده نشده سابق دولت ترامپ هم بیان کرد، مدیریت ناشیانه بایدن بر روند خروج از افغانستان، عزم رئیس جمهور سابق برای پیروزی مجدد در انتخابات را "تشدید نکرد" بلکه "آمریکایی‌ها را نسبت به انتخابشان متقاعد ساخت".ترامپ اخیرا ویدیوهایی به سبک ویدیوهای کمپین انتخاباتی منتشر کرده و در آن به بایدن و معاونش کامالا هریس به خاطر مدیریتشان بر این بحران تاخت.
ترامپ و همپیمانانش از زمان شکست انتخاباتی نوامبر گذشته روی این مفهوم که او مجددا در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد می‌شود مانور داده‌اند. به گفته دستیاران و نزدیکان ترامپ افول اقبال سیاسی بایدن به همراه طغیان مجدد کروناویروس و سقوط کابل در ۱۵ اوت باعث تشدید علاقه این رئیس جمهور سابق به نامزدی مجدد برای ریاست جمهوری شده است؛ کسی که تا قبل از آن شکایتش از شکست انتخاباتی در برابر بایدن و احساس غرورش به عنوان یک انگیزه برای طرح این نامزدی مطرح بود.ترامپ در مصاحبه‌های اخیرش از افشای جزئیات برنامه‌هایش خودداری کرده اما او به طور خصوصی به دیگران گفته که برای انتخابات نامزد میشود. او همچنین به جزئیات پشت صحنه توجه دارد مثل اینکه با ویراش تبلیغات وبسایتش در محتوای آنها به بایدن سخت تر ضربه بزند.
کمتر از یک ماه قبل کمیته اقدام سیاسی ترامپ اعلام کرد دو نیرو را از ایالت آیووا با هدف پیشبرد هدف انتخاب کردن محافظه کاران قوی حامی آرمان "اول آمریکا" و ترامپ را در راستای کمپین نجات آمریکا استخدام کرده است. همچنین این دو نیروی استخدامی در آیووا یک هدف دیگر را برآورده می‌کنند و آن به گفته مشاوران ترامپ تحت نظر گرفتن دیگر نامزدهای ریاست جمهوری بالقوه جمهوریخواه است.


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها