به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۲۹۲۸۱۵

دعوت مادر سرباز کشته شده از ترامپ

دعوت مادر سرباز کشته شده از ترامپ
گروه بین الملل: مادر تفنگدار نیروی دریایی آمریکا که در زمان خروج سربازان آمریکایی در افغانستان کشته شد، بعد از آنکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، به پست او در رسانه‌های اجتماعی در انتقاد از رئیس‌جمهور جو بایدن پاسخ داد، وی را به مراسم یادبود پسرش دعوت کرد.
 شانا چپل، مادر کریم نیکویی، سرجوخه تفنگداران نیروی دریایی، از  ترامپ خواست به مراسم یادبود پسرش که در تاریخ ۱۸ سپتامبر در کلیسای هاروست کریسشن فلوشیپ در شهر ریورساید ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود، برود.بعد از حمله انتحاری داعش به فرودگاه کابل در ۲۶ اوت که به کشته شدن ۱۳ سرباز ایالات متحده منجر شد، خانم چپل گفته بود: «دستان» آقای بایدن «به خون آلوده است».او همچنین ادعا کرد که  ترامپ برنده انتخابات ۲۰۲۰ بوده است.او در پستی در فیس‌بوک در ۳۰ اوت نوشت: «اگر رئیس‌جمهور من، ترامپ، در جایگاه برحقش نشسته بود، فرزند من و دیگر قهرمانان ارتش اکنون زنده بودند!!!!» این پست بیش از ۱۶ هزار بار به اشتراک گذاشته شد.ترامپ هم با بهره بردن از این نظر بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که او «۱۰۰ درصد درست» فکر می‌کند. ترامپ اظهار داشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم، کریم، پسر بی‌نظیر و زیبای شما، اکنون کنارتان بود و همینطور پسران و دختران سایرین، از جمله تمام افرادی که در حمله شرورانه فرودگاه کابل درگذشتند... دوستتان دارم و کریم را هم دوست دارم.»چپل در پستی در فیس‌بوک در ۲ سپتامبر نوشت که پاسخ ترامپ «زیبا» بوده است و از او خواست در مراسم یادبود پسرش شرکت کند.او نوشت: «بسیار مایه افتخار خواهد بود که با رئیس‌جمهور واقعی ایالات متحده آمریکا، رئیس‌جمهور ترامپ دیدار کنیم. من دوستتان دارم و آمریکا شما را دوست دارد.»
 چپل بعد از تعلیق کوتاه حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت که حساب‌های کاربری او مشمول «ممنوعیت در سایه» (shadow-banned) شده‌اند. او از سایر کاربران خواست با به اشتراک‌ گذاشتن پیام او باعث شوند "آقای ترامپ آن را ببیند."فیس‌بوک به ایندیپندنت اعلام کرد: «ما عمیقا به خانم چپل و خانواده او تسلیت می‌گوییم. یادداشت او درباره پسر قهرمانش هیچ یک از سیاست‌های ما را نقض نمی‌کند. گرچه این پست حذف نشده بود اما حساب کاربری او به اشتباه حذف شد و ما دوباره آن را برگرداندیم.»
چپل در پست خود در فیس‌بوک در تاریخ ۳۰ اوت، تصاویری منتشر کرد که نشان می‌داد حساب کاربری او در اینستاگرام تعلیق شده است و نوشت: «به نظر می‌رسد اینستاگرام وظیفه خود دیده است حساب کاربری مرا پاک کند که احتمالا به دلیل آن بود که بعد از مرگ پسرم در نتیجه غفلت و جهل بایدن، دنبال‌کننده‌های زیادی داشتم. باید فرض بگیرم که نوبت فیس‌بوک است که حساب مرا پاک کند. خنده‌دار است چطور این ابلهان یک طرفه چپ‌گرا نمی‌خواهند حقیقت روشن شود»! ترامپ در بیانیه ۶ سپتامبر خود گفت: «از تو متشکرم شانا، کشور ما عاشق تو و به ویژه عاشق پسر زیبای تو، کریم، است.»


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها