کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جرائم سنگین AFC برای تراکتور انصرافی

18 شهريور 1400 ساعت 8:45


گروه ورزشی:تیم تراکتورسازی در صورت انصراف از لیگ قهرمانان آسیا براساس قوانین فصل ۲۰۲۱ این رقابت‌ها با جرایم سنگینی مواجه خواهد شد.
 بی‌مبالاتی محمدرضا زنوزی و مدیرانش در باشگاه تراکتور نه تنها عشق هواداران این باشگاه بلکه حیثیت فوتبال ایران را هدف گرفته است. تصمیمات آن‌ها همیشه حواشی زیادی برای "پرشورها" به همراه داشته اما این تصمیمات طی یک هفته گذشته به قدری غیرمسوولانه و از سر لجبازی بوده که آدمی هاج و واج می‌ماند که این افراد چرا همچین تصمیم‌هایی می‌گیرند.
از تعطیلی دو روزه باشگاه در آستانه دیدار با النصر که بگذریم، به تهدید مدیران تراکتور به انصراف از لیگ قهرمانان می‌رسیم؛ تهدیدی که اگر عملی شود نه تنها تراکتور را یک قدم به نابودی نزدیک‌تر می‌کند بلکه فوتبال ایران را به دردسر می‌اندازد. حالا چرا انصراف تراکتور چنین بهای سنگینی را به همراه خواهد داشت؟AFC در قوانین فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا، انصراف تیم‌ها را در دو حالت مورد بررسی قرار داده است. حالت اول، قبل از شروع مسابقات است که باشگاه مورد نظر براساس فاصله زمانی انصراف تا شروع مسابقات از حداقل ۱۰ هزار دلار تا حداقل ۲۰ هزار دلار جریمه می‌شود.
اما حالت دوم که مربوط به تراکتوری‌ها می‌شود، در مورد تیم‌هایی است که پس از آغاز مسابقات و در حین آن انصراف می‌دهند. طبق قوانین لیگ قهرمانان آسیا، محرومیت‌های زیر در انتظار تراکتور است:

۱. محرومیت از حضور در دو دوره بعدی لیگ قهرمانان و رقابت‌های بین‌المللی دیگر

۲. جریمه حداقل ۵۰ هزار دلاری به دلیل انصراف پس از آغاز مرحله گروهی لیگ قهرمانان (در صورتی که AFC تشخیص دهد تراکتور پس از آغاز مرحله حذفی انصراف داده، این جریمه به حداقل ۱۰۰ هزار دلار افزایش می‌یابد.)

۳. برگرداندن مبالغ حمایتی که AFC در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ به تراکتور پرداخت کرده (در صورت پرداخت نشدن، تراکتور دیگر حقی بابت دریافت این مبالغ ندارد.)

۴. پرداخت غرامت به باشگاه‌های متضرر شده، AFC، شریک تجاری و وابستگان تجاری AFC و... که میزان این غرامت توسط کمیته اجرایی AFC تعیین می‌شود.

همچنین کمیته مسابقات AFC می‌تواند فدراسیون فوتبال ایران را هم به خاطر کناره‌گیری تراکتور از لیگ قهرمانان آسیا جریمه کند. ضمن این که در قوانین AFC ذکر شده که کمیته انضباطی AFC می‌تواند جرایم بیش‌تری نسبت به موارد بالا در نظر بگیرد.
قرار دادن چنین جرایم سنگینی در کنار بدهی ۳۸۸ میلیارد تومانی تراکتور، نشان می‌دهد که زنوزی در صورت انصراف از لیگ قهرمانان آسیا، "پرشورها" را یک قدم به نابودی کامل نزدیک‌تر می‌کند. ضمن این که راه وعده و وعیدهای‌شان در آینده بسته می‌شود چرا که آن‌ها برای لیگ بیست و یکم به هواداران‌شان سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را وعده دادند که در صورت انصراف، دیگر لیگ قهرمانانی وجود ندارد.
تنها امید زنوزی و مدیرانش این است که کمیته مسابقات AFC تشخیص دهد که انصراف تراکتور در موقعیت فورس ماژور - همانند اتفاقی که برای الهلال ۲۰۲۰ رخ داد - انجام شده است چرا که در این صورت، تراکتور با جریمه‌های بالا مواجه نمی‌شود.
باتوجه به قوانین لیگ قهرمانان آسیا تیم‌ها برای حضور در مسابقه باید حداقل ۱۳ بازیکن (شامل یک دروازه‌بان) داشته باشند.


 


کد مطلب: 292819

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292819/جرائم-سنگین-afc-تراکتور-انصرافی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir