به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۲۹۲۸۲۱
وزیر معارف طالبان: طالب‌ها مدارک کارشناسی ارشد و دکتری ندارند اما از همه بالاترند!

طالبان: زنان نباید ورزش کنند چون برایشان ضروری نیست!

طالبان: زنان نباید ورزش کنند چون برایشان ضروری نیست!
گروه بین الملل: گروه طالبان که از 15 اوت در افغانستان به قدرت بازگشته است، تاکید کرد، محدودیت‌های سفت و سختی درباره ورزش زنان در این کشور لحاظ کرده است.
 احمد الله واثق، عضو کمیته فرهنگی طالبان گفت: این محدودیت‌ها زنان را از انجام ورزش که ممکن است "بدن‌هایشان مشخص شود"، بازمی‌دارد.
او اشاره کرد، ورزش دیگر مساله مهمی برای زنان نیست!این عضو کمیته فرهنگی طالبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقامات جدید افغانستان به زنان اجازه ورزش کریکت را خواهند داد یا نه، گفت: تصور نمی‌کنم به زنان اجازه داده شود کریکت بازی کنند زیرا آن برای زنان ضروری نیست. در کریکت در وضعیتی قرار می‌گیرند که صورت‌ها یا بدن‌هایشان پوشیده نباشد. اسلام اجازه رویت زن در چنین وضعیتی را نمی‌دهد.واثق نگرانی طالبان از انتشار فیلم‌هایی از زنان در حین بازی کریکت در رسانه‌های اجتماعی را ابراز داشت و گفت: اسلام و امارت اسلامی به زنان اجازه نمی‌دهند کریکت یا هر نوع ورزش دیگری را انجام دهند زیرا ممکن است بدن‌هایشان پیدا شود.
این مسؤول طالبان تاکید کرد: هرگز از موضع‌ خود در این باره کوتاه نمی‌آییم. اسلام به زنان اجازه می‌دهد طبق نیازهایشان از خانه خارج شوند اما ورزش نیاز ضروری نیست.
این در حالی است که طالبان قبلا در جریان بازگشت به افغانستان مدعی شده بود به حقوق زنان در چارچوب شریعت اسلام احترام می‌گذارد و این مساله نگرانی جامعه جهانی را در قبال این موضوع برانگیخته است.
همچنین ویدیویی از نورالله منیر، سرپرست وزارت معارف طالبان در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود که در آن وی در مورد سیاست آموزش و تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری صحبت می‌کند.
 طالبان سه شنبه  سرپرستان وزارتخانه‌های دولت خود را اعلام کرد. فهرست رئیس و سرپرست‌ وزارتخانه‌های کابینه طالبان که شامل ۳۳ نفر می‌شود، از سوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک نشست خبری اعلام شد.شیخ مولوی نورالله منیر که به‌عنوان سرپرست وزارت معارف تعیین شده، گفته است که مدرک کارشناسی ارشد و دکتری در کشور دیگر ارزش ندارند و طالب‌ها از همه بالاتر هستند.او در این ویدیو می‌گوید که طالب‌ها بدون مدرک دکتری، کارشناسی ارشد امروز ارزشمند هستند. شما می‌بیند که ملاها و طالبان که در قدرت هستند، هیچ دکتری، کارشناسی ارشد یا حتی سند مکتب ندارند، اما آنها از همه بالاترند.
فروپاشی خدمات اساسی و اولیه در افغانستان
دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد، افغانستان با فروپاشی سرویس‌ها و خدمات اساسی و اولیه مواجه است و مواد غذایی و دیگر کمک‌ها رو به اتمام هستند.
 "ینس لارک"، سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل  گفت: میلیون‌ها افغان نیازمند کمک‌های غذایی و کمک‌های بهداشتی هستند.
وی در آستانه کنفرانس کمک بین‌المللی برای افغانستان که ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) برگزار می‌شود، از اهداکنندگان خواست تا مشارکت بیشتری داشته باشند.
این آژانس یک درخواست کمک فوری ۶۰۰ میلیون دلاری را برای رفع نیازهای بشردوستانه برای ۱۱ میلیون تن برای باقی سال ۲۰۲۱ میلادی در بحبوحه هشدارهای خشکسالی و گرسنگی مطرح کرد.ینس لارک گفت: سرویس‌ها و خدمات اساسی و اولیه در افغانستان در حال فروپاشی است و مواد غذایی و دیگر کمک‌های حیاتی رو به اتمام هستند. ما از اهداکنندگان بین‌المللی می‌خواهیم تا از این درخواست سریعا و سخاوتمندانه حمایت کنند.
همزمان با تسلط طالبان بر افغانستان که با تصرف کابل، پایتخت این کشور در ۱۵ اوت سال جاری میلادی به اوج خود رسید، بیش از نیم میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند.

 
برچسب ها: طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ۰۹:۴۲
دوچرخ سواری چی (376765)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها