کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

درخواست ۶.۵ میلیارد دلاری بایدن برای افغان‌ها

18 شهريور 1400 ساعت 9:50


گروه بین الملل: رئیس جمهور آمریکا از کنگره خواسته است تا حدود ۶.۴ میلیارد دلار برای کمک به تلاش‌های کنونی اسکان افغان‌های در معرض خطر، به دنبال خروج ایالات متحده از کشور جنگ‌زده افغانستان، اختصاص دهد.
 این درخواست از طرف ، سرپرست دفتر مدیریت و بودجه آمریکا علنی شد و در آن از کنگره خواسته شده اعتبار مالی در نظر بگیرد تا "موفقیت این مأموریت چند وجهی و تاریخی امکان‌پذیر شود.شالاندا یونگ گفت: این عملیات در سراسر جهان گسترده شد؛ با انتقال مهاجران از افغانستان به کشورهای ثالث از طریق پروازهای هوایی نظامی و چارتری. در مراکز ترانزیت، افراد تخلیه شده در پایگاه‌های ایالات متحده مستقر هستند، جایی که قبل از ورود به ایالات متحده تحت بررسی‌های امنیتی بیومتریک و بیوگرافی قرار می‌گیرند.
این مقام آمریکایی تاکید کرد: علاوه بر پردازش‌های امنیتی، افراد تخلیه شده اقدامات احتیاطی بهداشت عمومی برای کووید-۱۹ و سایر موارد دریافت می‌کنند و با کمک شرکای سازمان‌های غیردولتی و با بودجه دولتی در ایالات متحده مستقر می‌شوند.بخش بزرگی از این اعتبار مالی به منظور حمایت از تاسیسات پردازش خارجی و برای رفع نیازهای حمل و نقل، در اختیار پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا قرار خواهد گرفت. اعتبارات بیشتر به وزارت خارجه و یو.اس.اید برای کمک بشردوستانه برای افغانستان در این منطقه و به وزارت بهداشت و خدمات انسانی و وزارت خارجه برای پایش بهداشتی و واکسیناسیون ارائه خواهد شد.


 


کد مطلب: 292823

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292823/درخواست-۶-۵-میلیارد-دلاری-بایدن-افغان-ها

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir