کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشکیل‌پرونده انضباطی فیفا برای برزیل و آرژانتین

18 شهريور 1400 ساعت 9:35


گروه ورزشی: فدراسیون جهانی فوتبال در پی ناتمام ماندن دیدار تیم‌های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین در مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آمریکای جنوبی، فرایند یک پرونده انضباطی را برای بررسی این موضوع به راه انداخته است.
صحنه فوتبال جهان شامگاه ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) شاهد رویدادی عجیب بود. تیم‌های ملی فوتبال برزیل و آرژانتین در چارچوب دیدارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آمریکا در ورزشگاه "آرنا کورینتیانس" در شهر سائوپائولوی برزیل به مصاف هم رفتند.
اما این مسابقه با حضور ماموران پلیس برزیل در زمین بازی، پس از فقط ۵ دقیقه متوقف شد .علت این اقدام پلیس، بی‌توجهی چهار بازیکن تیم آرژانتین به مقررات قرنطینه کرونا اعلام شده است.
امیلیانو مارتینس، کریستیان رومرو، جیووانی لوچلسو و امیلیانو بوئندیا که در باشگاه‌های استون ویلا و تاتنهام هاتسپر انگلیس بازی می‌کنند، پس از ورود به برزیل، به تشخیص مقامات بهداشتی این کشور و برای مقابله با گسترش ویروس کرونا، ملزم به قرنطینه شده بودند.
اما امیلیانو مارتینس، کریستیان رومرو و جیووانی لوچلسو بی‌توجه به این موضوع، در ترکیب آغازین تیم آرژانتین وارد زمین شدند.
حال کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، اعلام کرده است که برای بررسی جزئیات این اتفاق، از فدراسیون‌های فوتبال برزیل و آرژانتین توضیح خواسته است. این دو نهاد پُرآوازه فوتبال آمریکای جنوبی باید اینک پاسخگوی علل وقوع این اتفاق عجیب باشند. 
مقام‌های بهداشتی برزیل اعلام کردند که الزام این چهار بازیکن آرژانتینی به رعایت قرنطینه را در روز ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) به کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، فدراسیون فوتبال برزیل و نیز فدراسیون فوتبال آرژانتین اطلاع داده بوده‌اند.
از سوی دیگر ادنالدو رودریگز، رئیس فدراسیون فوتبال برزیل، می‌گوید که نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی مجوز حضور در بازی را برای این چهار ملی‌پوش آرژانتین صادر کرده‌بودند. لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین هم تاکید می‌کند: «هیچ وقت به ما اطلاع داده نشد که امیلیانو مارتینس، کریستیان رومرو و جیووانی لوچلسو اجازه حضور در زمین بازی را ندارند.»
گمان می‌رود که در چارچوب وقوع این رویداد، هم مقامات برزیلی و هم مسئولان تیم ملی فوتبال آرژانتین، "بی گناه" نیستند. صحنه فوتبال جهان با هیجان در انتظار صدور حکم فیفا در این مورد است.


کد مطلب: 292830

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292830/تشکیل-پرونده-انضباطی-فیفا-برزیل-آرژانتین

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir