به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۹۲۸۳۳

گوگل‌پلی چند نرم‌افزار ایرانی را حذف کرد

گوگل‌پلی چند نرم‌افزار ایرانی را حذف کرد
گروه علم و فناوری: چندین اپلیکیشن ایرانی شناخته‌شده از فروشگاه اینترنتی گوگل حذف شده‌اند. پیگیری‌های عرضه‌کنندگان این نرم‌افزارها تاکنون راه به جایی نبرده است. دلیل احتمالی این حذف، تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام شده است.
گوگل‌پلی تعدادی از اپلیکیشن‌های ایرانی را حذف کرده است. به نوشته وب‌سایت دیجیاتو اپلیکیشن‌های آپارات، فیلیمو، بلد و طاقچه از گوگل‌پلی حذف شده‌اند. 
آپارات مشابه ایرانی خدمات یوتیوب گوگل است و برای اشتراک ویدیو استفاده می‌شود. فیلیمو نرم‌افزار نمایش فیلم و بلد یک مسیریاب ایرانی است. طاقچه نیز که به نظر می‌رسد از آخرین قربانیان حذف از گوگل‌پلی است، پلتفرم خرید و دانلود کتاب است.
دلیل احتمالی حذف این اپلیکیشن‌ها تحریمهای ایالت متحده آمریکا علیه ایران اعلام شده است. به نوشته دیجیاتو، گوگل هنوز به اعتراض اپلیکیشن‌های ایرانی پاسخ نداده است.
مسئولان این نرم‌افزارهای ایران گفته‌اند که از طریق وکلای حقوقی خود در تلاش هستند تا این مشکل را حل کنند و این برنامه‌ها را به فروشگاه گوگل بازگردانند.
با وجود حذف این نرم‌افزارها، کاربران ایرانی همچنان می‌توانند آن‌ها را از دیگر فروشگاه‌ها دانلود و نصب کنند.
چهار سال پیش از این اپل‌استور و گوگل‌پلی در فاصله چند روز چندین نرم‌افراز پر طرفدار ایرانی از جمله دیجی‌کالا، اسنپ و تیپسی را از فروشگاه‌های خود حذف کردند. 
در آن زمان محمدجواد آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات ایران گفته بود این ماجرا «پیگیری حقوقی» خواهد شد اما نتیجه مشخصی در پی نداشت.
منتقدان می‌گویند تحریم‌های آمریکا و فشار روزافزون نهادهای دولتی و امنیتی بر فضای مجازی ایران، کسب‌وکارهای نوپا (استارت‌آپ‌ها) و توسعه‌دهندگان و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.
برچسب ها: گوگل‌پلی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها