کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تخریب مزار احمدشاه مسعود توسط وحوش طالبان

نسل‌کشی، گرسنگی و تشنگی در پنجشیر ادامه دارد

18 شهريور 1400 ساعت 15:49


گروه بین‌الملل: امروز بیستمین سالروز شهادت قهرمان ملی شهید احمد شاه مسعود توسط تروریست‌های طالبان و القاعده است.
‎بیست سال در نبودش، طالبان وحشی و تروریست، با كمك مستقیم نیروهای ارتش متجاوز پاكستان، بر زادگاهش حاکم شدند و مقبره‌اش را اینگونه ویران کردند. تروریست‌های وحشی طالبان، مقبره احمدشاه مسعود، رهبر ملی افغانستان و پدر احمد مسعود رهبر فرمانده جبهه ملی مقاومت را در دره پنجشیر تخریب کرده است.
....
برنارد هنری لوی اندیشمند و فیلسوف فرانسوی در توییتر خود نوشته است که با احمد مسعود صحبت کرده و مسعود در پنجشیر حضور دارد. برنارد نوشته است که بخشی از پنجشیر به تصرف طالبان درآمده و کوه‌ها در اختیار جبهه مقاومت ملی است. او نوشته است که مسعود برای یک افغانستان آزاد مبارزه می‌کند.

گرگها خوب بدانند ، در این ایل غریب
گر پدر مرد ، تفنگ پدری هست هنوز
گر چه مردان قبیله همگی کشته شدند
توی گهواره چوبی پسری هست هنوز
گر پدر رفت یکی مرد خدا هست هنوز

نسل‌کشی، گرسنگی و تشنگی در پنجشیر ادامه دارد
در میان سكوت مرگبار مجامع بین‌المللی و همه دولت‌های جهان، نسل کشی در ولایت پنجشیر توسط وحوش طالبان ادامه دارد. روستاییان مرد اعدام می شوند و بسیاری از آنها از گرسنگی و کم آبی می میرند. منابع محلی گفته‌اند که شماری از خانواده‌هایی که فرزندانشان به کوه‌ها پناه برده‌اند، حاضر به ترک محل زندگی‌شان نیستند. افراد محلی می‌گویند که طالبان مردم را به کوچ اجباری وادار کرده و بازرسی خانه به‌خانه را آغاز کرده‌اند؛ این افراد می‌گویند که برخی نیروهای طالبان به زبان اردو، که زبان مردم پاکستان است، صحبت می‌کنند. طالبان جاده اصلی و ساختمانهای اطراف را کنترل می کنند اما بسیاری از نیروهای ارتش ملی حملات مداوم را انجام می دهند و باعث ایجاد تلفات ثابت طالبان می شوند.

شهادت شیر مرد پنجشیر؛ والی سابق پنجشیر

دیروز در یک نبرد سنگین در پنجشیر فرمانده «بهلول بهیج» والی سابق پنجشیر به شهادت رسید. آن شهید از یاران معروف احمدشاه مسعود در دوره جهاد و بعدها مدتی والی پنجشیر بود. پس از شهادت قوماندان بهلول، احمد مسعود به یارانش گفته هرکس میخواهد مقاومت را ترک کند آزاد است ولی یارانش گفته اند ما اگر میخواستیم برویم از روز اول نمی آمدیم.

همسر شهید فهیم دشتی:
فرزندان ما هرگز سر تسلیم به استبداد و عقب‌گرد فرو نخواهند کرد

سیاره دشتی، همسر شهید فهیم دشتی، در پیامی به نسبت جان‌باختن همسرش گفت: من مرد با شهامت زندگی‌ام فهیم دشتی و برادر بزرگم ژنرال ودوود؛ و فرزندانم پدر و مامای با افتخار شان را در راه خدا و آزادی میهن از دست دادیم. اما در مقابل تا زنده باشیم با سر بلند و قلب پر غرور به مرگ و شهادت شکوه هر دو عزیز ما افتخار خواهیم کرد. فرزندان ما در کنار مبارزین و مقاومت‌گران، راه پر از افتخار پدر را ادامه خواهند داد؛ و هرگز سر تسلیم در برابر استبداد و عقب‌گرد فرو نخواهند کرد.

حجت الاسلام مشکور کابلی:
از جمهوری اسلامی می‌خواهیم به داد مهاجران برسد


می‌گویند جنگ طالب و مقاومت، جنگ باطل با باطل است. اینکه ما خود را حق و دیگری را باطل بدانیم، تفکر طالبانی است. من دفاع مطلق نسبت به کسی ندارم، چرا که امروز تنها معصوم مطلق، حضرت ولی عصر (عج) است و باقی انسان‌ها قابل انتقاد. اما کسی که از فرهنگ و مردم خود و زبان و تمدن و فرهنگ فارسی دفاع می‌کند باطل نیست. کسی که در برابر استخبارات پاکستان و شورای کویته و جنایات داعش و ضربه‌شصت‌ها در میدان هوایی کابل می‌ایستد، باطل نیست.
می‌گویند برای حمایت از جبهه مقاومت پنجشیر حجت شرعی می‌خواهیم. براساس فقه حنفی و فقه جعفری هرکس با سلاح به خانه شما تجاوز کرد، واجب عقلانی و واجب شرعی است که از خود دفاع کنید. کابل شهر و خانه ماست، نه خانه طالبان و پاکستان و امیرخان متقی و شبکه حقانی. حال که در این شب تاریک حکومت اشرف غنی، این بیگانگان به خانه ما حمله کرده‌اند، وظیفه ما دفاع کردن است. همچنان که امروز زنان و مردان سراسر کشور در اعتراضات خود گفتند کابل ما پاک است و نمی‌گذاریم با پای کثیف‌تان آن‌را نجس کنید.
در اوضاع امروز افغانستان، ما پنج خواهش از نظام جمهوری اسلامی ایران داریم:
اولین خواهش ما این است که این شغالان طالبانی از پنجشیر خارج شوند، چرا که در آنجا فاجعه بزرگ انسانی در حال وقوع است.
دوم اینکه راه‌های کمک‌رسانی به مردم پنجشیر باز شود تا مواد غذایی به دره وارد شود. امروز مردم در پنجشیر حتی نان خشک برای خوردن ندارند.
سوم راه امدادرسانی به مردم پنجشیر و نیروهای مقاومت باز شود. همچنان که در سوریه و بوسنی هرزگوین زخمی‌ها برای درمان از منطقه خارج می‌شدند، امروز هم زخمی‌های جبهه مقاومت نیاز به درمان و رسیدگی دارند.
چهارم طالبان به برگزاری یک انتخابات آزاد زیر نظر تمام کشورهای اسلامی منطقه وادار شود. آقای قاآنی گفتند که شیعیان افغانستان برای ما مهم هستند، پس این اهمیت باید به طالبان ثابت شود. اگر طالبان می‌خواهد قانون اساسی را عوض کند، باید بداند که ماده قانونی رسمی بودن مذهب جعفری قابل مسامحه نیست.
پنجم اینکه امروز هزاران نفر از مردم افغانستان به مرزهای ایران پناه آورده‌اند. با هزاران امید و با ترس شدید از طالبان به نظام جمهوری اسلامی و حضرت آقا و آیت‌الله رئیسی پناه آورده‌اند. هوا سرد است، مردم بدون ویزا هستند و مشکلات بسیار دیگری هم در مرز وجود دارد، اما از شما خواهش می‌کنم که آنها را به چشم دختر و مادر و فرزند خود ببینید و به آنها مساعدت برسانید و ما هم قول می‌دهیم که تمام تلاش خود را برای دریافت کمک‌های مالی از کشورهای دیگر در غرب داشته باشیم تا تمام بار مسئولیت مهاجرین بر دوش جمهوری اسلامی نباشد. ما جمهوری اسلامی ایران را حامی مستضعفین می‌دانیم.
ما در اینجا (آلمان) چند کار را انجام می‌دهیم؛ اولین کار ما پاسخ گفتن به شبهات است، جمهوری اسلامی حامی مستضعفین است، چرا که برخی‌ها با تبلیغات و کارهای رسانه‌ای هم تعریف مقاومت را عوض کرده اند و هم تعریف صهیونیسم را و دست به تطهیر طالبان و حتی صهیونیسم زده اند. به دنبال باز شدن راهی برای رفتن نیروهای درمانی به تاجیکستان و پنجشیر هستیم. منتظر هستیم تا یک حساب بانکی فراهم شود و کمک‌های مردم اینجا را به مقاومت پنجشیر برسانیم. همچنین در برابر دفاتر سازمان ملل و سفارت‌های پاکستان در سراسر دنیا باید تظاهرات و اعتراض‌ها ادامه پیدا کند تا طالبان در دنیا منزوی و غیرمشروع شوند و اجازه ندهیم هیچ کشوری و به ویژه کشورهای اسلامی در مراسم‌ تحلیف و دیگر مراسم‌ ظاهرین طالبان حاضر شوند.
تظاهرات برای افغانستان است و همه اقوام در کنار هم هستند و بحث زبانی و قومی مطرح نیست. اگر به خودمان نیاییم، افغانستان تجزیه می‌شود و زادگاه مولوی و فارابی تبدیل به باتلاقی از کثیف‌ترین اندیشه‌های دیوبندی خواهد شد.
ماجرای افغانستان برای ایرانی‌ها غیر از سوریه است و همه مردم ایران در این مساله متحد شده و دغدغه دارند و این در حال تبدیل به یک فرصت طلایی است. اصول‌گرا و حزب‌اللهی‌ها در این ماجرا جناحی و دسته‌ای نگاه می‌کنند، در حالی که مسائل کلان تمدنی و منطقه‌ای و انسانی جناح نمی‌شناسند. توقعم از بچه‌های حزب‌اللهی و اصول‌گرا این است که از باقی مردم عقب نمانند، چرا که این یک نبرد تمدنی و تاریخی‌ست و بعدا شرمنده تاریخ خواهند شد.
 


کد مطلب: 292868

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292868/نسل-کشی-گرسنگی-تشنگی-پنجشیر-ادامه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir