کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرط گذاری طالبان برای برپایی تظاهرات

18 شهريور 1400 ساعت 16:32


گروه تروریستی طالبان گفت که راهپیمایی‌ها و تظاهرات بعد از این مشروط است و اهداف و شعارهای اعتراض‌ها باید از قبل مشخص باشد و با نیروهای امنیتی در میان گذاشته شود.
در نخستین بیانیه وزارت کشور گروه طالبان آمده است که اعتراض‌ها و تظاهرات باید یک روز زودتر با نیروهای آنها در میان گذاشته شوند و مجوز اعتراضات باید از وزارت دادگستری دولت طالبان گرفته شود.در اعلامیه این گروه آمده است که آنها با متخلفین "برخورد قانونی" خواهند کرد. اما روشن نیست فعلا گروه طالبان پیرو کدام قانون هستند.وزارت کشور دولت طالبان در این بیانیه گفته است تا زمانی که تمامی روندهای قانونی طی نشود، هیچ کسی حق تظاهرات و «ایجاد تشویش» برای مردم را ندارد.این وزارتخانه هشدار داده که ممکن است برخی حلقات به‌خاطر تحقق اهداف شوم‌شان امنیت معترضان را با تهدید مواجه کنند.
در ۲۴ روز گذشته که نیروهای نظامی طالبان وارد کابل شده‌اند، گروه‌های مختلف، به دلایل متعدد به خیابان‌ها آمدند و قدرت طالبان را به چالش کشیدند. زنان در راهپیمایی‌های سه هفته گذشته نقش فعال داشتند.روز چهارشنبه،  شماری از زنان در کابل و همچنین ولایت بدخشان در شمال شرقی کشور به خیابان‌ها آمدند و از جمله شعار" کابینه بدون زن ناکام است ناکام است" سر دادند.
طالبان ۳ خبرنگار روزنامه اطلاعات روز که به پوشش این رویداد رفته بودند را بازداشت کردند و سپس در حالیکه آنها را شدیدا مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، رها کردند.
 طالبان با چالش جدی و جدید عیله قدرت خود روبه‌رو شده‌اند که در دوره قبلی حکومت‌شان با آن برخورد نکرده بودند.روز سه شنبه، شماری در کابل، هرات و مزارشریف علیه طالبان راهپیمایی اعتراضی کرده و شعارهای "آزادی" و "مرگ بر پاکستان" سر دادند.در اعتراض‌های هرات دست‌کم دو تن از معترضان کشته شدند. روشن نیست که آنها در شلیک مستقیم افراد طالبان جان داده‌اند، یا در شلیک‌های هوایی این گروه که برای متفرق کردن معترضان انجام دادند.


 


کد مطلب: 292873

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292873/شرط-گذاری-طالبان-برپایی-تظاهرات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir