به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۲۹۲۸۷۹

خودروی حامل خانواده در جاده توقیف نمی‌شود

خودروی حامل خانواده در جاده توقیف نمی‌شود
گروه جامعه: معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا از عدم توقیف خودروهای حامل خانواده در جاده‌ها خبر داد.
سرهنگ عین‌الله جهانی در مورد قانون توقیف خودرو های با جریمه یک میلیونی گفت: در گذشته اگر میزان جرایم پرداخت‌نشده یک وسیله نقلیه بالای یک میلیون تومان بود، پلیس موظف به توقیف این وسیله نقلیه می‌شد، اما در تصمیم جدید پلیس و با توجه به افزایش جرایم خودروها، در صورت رسیدن جرایم یک خودرو به مرز ۳ میلیون تومان پلیس موظف است خودروی مذکور را توقیف کند.
 خودروهای حامل خانواده در جاده‌ها تحت هر شرایطی ممنوع است و پلیس اجازه منتقل کردن این خودروها را به پارکینگ ندارد.
وی افزود: برای مالکین خودروهای دارای جریمه بالای ۳ میلیون تومان پیامک ارسال می شود، مگر اینکه شماره ثبت شده در سامانه پلیس تغییر کرده یا مالک خودرو عوض شده باشد. برای مثال برخی پس از خرید و فروش وسیله نقلیه خود اقدام به تغییر شماره تماس در سامانه پلیس نمی‌کنند، مانند کسانی که وکالتی خرید یا فروش می‌کنند.
 عین‌الله جهانی گفت: همچنین خودروهای حامل خانواده در صورت تخلفات حادثه ساز مانند سرعت، سبقت و حرکات مارپیچ توقیف خواهند شد و مورد عفو پلیس قرار نخواهند گرفت و در صورت صلاحدید پلیس به پارکینگ منتقل می‌شوند. توقیف نکردن خودروهای حامل خانواده هم شامل جریمه بالای ۳ میلیون تومان است. ممکن است راننده مذکور هیچ خلافی نداشته باشد و با استعلام پلیس میزان جریمه‌اش مشخص شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها