به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۲۹۲۸۹۳

چگونه اصولگرایان مخالف انتقاد شدند؟

چگونه اصولگرایان مخالف انتقاد شدند؟
گروه سیاسی: تا پیش از استقرار دولت روحانی، اصولگرایان هر گونه نقدی را در راستای شفاف‌سازی می‌خواندند و می‌گفتند باید از دولت انتقاد کرد اما اکنون آنها مخالف سرسخت انتقاد شده‌اند.
چند روز گذشته ویدئویی در فضای مجازی وایرال شد که در آن پسر نوجوانی به مردمی که درخواست ورود واکسن آمریکایی دارند می‌گوید: «زر مفت نزنید»! ویدئویی که واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. آن فرد می‌گوید اگر به دنبال خرید واکسن هستید خودتان بزنید تا صورتتان فلج شود. یکی از انبوه شایعات دروغی که صدا و سیما علیه واکسن خارجی ساخته بود.
چند روز پیش هم خاتمی نماینده خوانسار و گلپایگان گفته بود «مردم عوام هستند یک دکترِ بی‌خودی دارو تجویز می‌کند و مردم می‌روند بازار و البته دوست دارند در بازار بگردند. اگر به بیمارستان دولتی بیایند رمدیسیور را باید رایگان به مردم بدهند، اما مردم دوست دارند که بروند بخش خصوصی. ما ضامن ناز و کرشمه مردم که نیستیم. به بیمارستان خصوصی می‌روند و بیمارستانی دولتی را رها می‌کنند و می‌روند آنجا؛ خب ما چه کار کنیم؟ چرا به بخش خصوصی می‌روند که یک دکتر دارویی را که هنوز ثابت نشده را برایشان نسخه کند که مجبور شوند بروند چند میلیون قرض بگیرند و دارو تهیه کنند؟»
به نظر می‌رسد حالا که اصولگرایان در راس کار قرار گرفته‌اند، در پاسخ به مطالبات مردم، صبوری لازم را ندارند. یکی از کاربران سازمانی اصولگرایان، در زمان ریاست جمهوری روحانی با اشاره به گرانی‌ها به خاتمی و روحانی لعنت فرستاده بود و حالا کاربران دیگری با همین ادبیات به دولت جدید اعتراض کرده‌اند اما اصولگرایان به این دست انتفادات واکنش تندی نشان داده‌اند. همان کاربری که به روحانی لعنت کرده بود می‌نویسد «کسی که مقصر گرانی‌ها را رئیسی می‌داند اگر بی‌شرف نیست، دقیقا چیست؟» زیر این جمله، کاربران ارزشی، فحاشی تندی را علیه منتقدان گرانی آغاز کرده‌اند و انواع کلمات رکیک را برای توصیف منتقدان گرانی به کار می‌برند.
روزنامه کیهان و جوان هم مطالب تندی علیه منتقدان رئیسی نوشته‌اند. کیهان نوشته «برخی که قبلا به فرتوت‌ترین و پنهان‌کارترین و امنیتی‌ترین و بدترین دولت رأی دادند، به دولت جوان و وزرای پیشنهادیِ خبره و جهادی و روحیه شفاف آقای رئیسی خرده می‌گیرند. هنوز وزرای جدید نیامده برخی که اقتصاد امروز نتیجه تَکرار توصیه، حقه‌بازی و حمایت هشت ساله آن‌ها از دولت بی‌تدبیرِ امیدسوز است، بدون اینکه بخندند و خجالت بکشند از آقای رئیسی اصلاح یک‌شبه می‌خواهند و مثل پیش‌دبستانی‌ها لج و تهدید می‌کنند.» مدیر مسئول روزنامه جوان هم نوشته است «لطفاً کاری نکنید که مسئولین کشور از مردم فاصله بگیرند. نمایشی- تبلیغاتی خواندن سفر رئیس جمهور به اهواز با چه هدفی بیان می‌شوند؟ اصلا رئیس جمهور برود بین مردم حرف بزند و بشنود و هیچ کار دیگری هم نکند و هیچ اتفاقی هم نیفتد، باز به خودی، خود یک ارزش است.»تا اینجا، دولت ابراهیم رئیسی، در برابر مطبوعات و رسانه‌های منتقد، رویکرد حذفی نداشته است، اما مردم عادی و شبکه‌های اجتماعی، از دولت انتقاد می‌کنند و البته اصولگرایان، منتقدان عادی را مردم کوچه و بازار و عوام می‌خوانند. چنانچه حمید رسایی در توییتر نوشته است «طرف در تفرش جوجه‌کشی می‌کند بعد درباره افغانستان نظر می‌دهد که اگر جمهوری اسلامی ایران دخالت نکند، خون پنحشیر دامنش را می‌گیرد و رهبر انقلاب باید پاسخگو باشد!»
هنوز درباره بسته شدن فضای مجازی در دولت و طرح‌های مجلس انقلابی در این باره، حرف و حدیث بسیار است، اما به نظر می‌رسد، حاکمان امروز ایران، از جهت‌گیری افکار عمومی راضی نیستند. البته خط و نشان‌ها آغاز شده است. آنجا که احمد خاتمی به فارس می‌گوید «برخی از کسانی که هنوز دولت آقای رئیسی شروع نشده لباس مخالفت به تن کرده و با کلید واژه مطالبه گری از آغاز، درصدد تخریب دولت ایشان خواهند بود. اصل مطالبه‌گری یعنی این طلب که به وعده تان وفا کنید این اصل دینی است و به تعبیر مولی علی (ع) کلمه حق، ولی برخی از اینان مطالبه‌گری می‌گویند و تخریب مرادشان است. ولکن یراد بها الباطل که این برخورد غیر اسلامی و ناجوانمردانه است.»


 
برچسب ها: اصولگرایان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها