کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سوئد اردوی تیم ملی در قطر را لغو کرد

18 شهريور 1400 ساعت 18:22


گروه ورزشی: فدراسیون فوتبال سوئد اعلام کرد تیم ملی فوتبال این کشور اردوی آماده‌سازی خود برای شرکت در بازی‌های جام‌ جهانی ۲۰۲۲ را در قطر برگزار نخواهد کرد.
فوتبالیست‌های سوئدی قرار بود ماه ژانویه سال آینده به قطر سفر کنند. قطر میزبان رقابت‌های جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است و با انتقادهای بسیاری بویژه در رابطه با وضعیت کاری وخیم کارگرانی روبروست که برای آماده کردن زیرساخت‌ها، مجموعه‌ها و استادیوم‌های فوتبال به کار گرفته شده‌اند.
تیم ملی فوتبال سوئد اردوی آماده‌سازی خود را از سال ۲۰۱۹ در قطر برگزار کرده است. اما فدراسیون فوتبال سوئد اخیرا با انتقادهای شدیدی روبرو شده که چرا مجددا می‌خواهد به قطر بازگردد. فدراسیون فوتبال سوئد گفته است که نمی‌خواهد ارتباط خود را با قطر قطع کند و به تلاش خود برای بهبود وضعیت کارگران مهاجر در آنجا ادامه خواهد داد.به گزارش روزنامه "گاردین" بیش از ۶۵۰۰ کارگر از آسیای جنوب شرقی از هنگام اعطای میزبانی جام جهانی به قطر در سال ۲۰۱۰ به این سو جان خود را از دست داده‌اند. دولت قطر در واکنش به این آمار استدلال می‌کند که میزان مرگ و میر با توجه به جمعیت بیش از ۱،۴میلیونی این کشور در منطقه "در حد انتظار" است. سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی که ماه گذشته میلادی منتشر شد، اتهام‌‌های سنگینی را علیه قطر پیرامون مرگ کارگران خارجی در این کشور مطرح کرد. بنابر گزارش این نهاد حقوق بشری میان شرایط نامساعد کاری برای کارگران مهاجر و مرگ تعداد زیادی از آنها ارتباط مستقیمی وجود دارد.
عفو بین‌الملل می‌گوید علت مرگ این کارگران در کشور میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ به طور جدی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار نگرفته و در اکثر موارد به عنوان "مرگ طبیعی" توصیف شده است.به گزارش فدراسیون جهانی فوتبال قطر توانسته دو سال قبل از آغاز مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ نزدیک به ۹۰ درصد از زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این بازی‌ها را آماده کند. این پیشرفت با فعالیت نیرویی حاصل شده که اکثریت آن را کارگران مهاجر تشکیل می‌دهند. 
اتهاماتی که در گزارش‌ها به قطر وارد شده از جمله عبارت‌اند از وابستگی شخصی و یک‌طرفه کارگران به اختیارات فرد کارفرما، عدم دریافت حقوق، ممنوع‌الخروج شدن از قطر به علت اختلاف با کارفرما و به ویژه ساعات کار طولانی در هوای بسیار گرم و کمبود دسترسی به امکانات بهداشتی و درمانی. 


 


کد مطلب: 292901

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292901/سوئد-اردوی-تیم-ملی-قطر-لغو

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir