کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احیای وزارت امر به معروف طالبان پس از ۲۰ سال

18 شهريور 1400 ساعت 20:19


گروه بین الملل: طالبان پس از ۲۰ سال وزارت "امر به معروف و نهی از منکر" را بازگرداند.
دفعه قبلی که طالبان بر افغانستان حکومت کرد، منکرات در خیابان‌ها گشت می‌زد و تفسیر افراطی قانون اسلامی این گروه را اجرا می‌کرد به طوری که زنان را به شدت محدود می‌کرد، اقامه نماز باید سر وقت انجام می‌شد و حتی بادبادک بازی و شطرنج ممنوع بود.
 اکنون پس از ۲۰ سال، طالبان وزارت "امر به معروف و نهی از منکر" یا "وزارت اخلاقیات" را باز می‌گرداند.طالبان به دنبال رسیدن به قدرت در افغانستان در ماه گذشته میلادی، به تازگی یک دولت موقت تشکیل داد و وزرای خود را که همگی مرد و جزء شبه‌نظامیان طالبان بودند، اعلام کرد. محمد خالد فردی است که برای سرپرستی وزارت امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده است.وزارت امور زنان نهادی بود که در دولت سابق افغانستان فعالیت داشت اما در فهرست وزارتخانه‌هایی که طالبان ارائه داد به هیچ وجه ذکر نشده است. معترضان در شهرهای بزرگ افغانستان از طالبان خواسته‌اند تا به زنان در دولت کرسی دهد و کشور را با اقدامات سرکوب‌گرایانه کمتری نسبت به دفعه قبلی اداره کند.در کابل برخی مردم نگرانند که بازگشت وزارت امر به معروف و نهی از منکر به این معنا باشد که طالبان به دنبال تغییر نیست.
یکی از اعضای طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: محمد خالد، وزیر امر به معروف و نهی از منکر یک روحانی مسلط بر قوانین شرعی و مذهبی است. این وزارتخانه مقامات ویژه خود را خواهد داشت اما نیروی پلیس یا سرباز نخواهد داشت. این وزارتخانه هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است. وظیفه آن امر به معروف و نهی از منکر و آموزش اسلام است. این یک وزارتخانه مهم است.یکی دیگر از اعضای طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت: انتظار نمی‌رود که طالبان همانند گذشته از زور برای اعمال رهنمون‌هایش استفاده کند.



 


کد مطلب: 292913

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292913/احیای-وزارت-امر-معروف-طالبان-۲۰-سال

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir