به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ساعت ۲۲:۴۸
کد مطلب : ۲۹۲۹۱۸
مجتهد‌شبستری:

روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نمی‌شود

روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نمی‌شود
گروه سیاسی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سعید جلیلی چون عضو مجمع است با مسائل آشنایی دارد. احتمال دبیری او خیلی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. مجمع به مذاق روحانی سازگار نیست و او در هشت سال گذشته هیچ‌وقت در جلسات حاضر نشده است!

محسن مجتهد شبستری در گفتگویی اعلام کرد:
- برای دبیری مجمع یک‌سری گزینه‌هایی مطرح شده و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که این گمانه‌زنی‌ها در بیرون از فضای مجمع است و در داخل نیست، به‌طوری‌که در جلسات فعلی مجمع هیچ بحثی پیش نیامده که دبیر چه‌کسی خواهد بود.
- آقای محمدباقر ذوالقدر در مجمع تشخیص مصلحت نظام سابقه‌ای نداشته و سابقه‌‌اش نظامی است و آدم موجه و شخصیت محترمی است، ولی اطلاعی ندارم که منصوب می‌شود یا خیر.
- سعید جلیلی چون عضو مجمع است با مسائل آشنایی دارد. احتمال دبیری او خیلی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. به‌نظر من جلیلی به‌خاطر اینکه به مسائل اشراف دارد و سال‌ها در مجمع بوده، برای دبیری مناسب‌تر است.
- بعید به‌نظر می‌رسد آقای آملی لاریجانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام بیرون بیاید، زیرا لاریجانی برای استعفا از شورای نگهبان علتی داشت، ولی چنین علت و انگیزه‌ای برای استعفا از مجمع وجود ندارد.
مجمع به مذاق روحانی سازگار نیست/ در هشت سال گذشته هیچ‌وقت در جلسات حاضر نشد!
- مجمع به مذاق روحانی سازگار نیست، به همین خاطر حضور او در مجمع خیلی بعید است.
- در این هشت سال روحانی با اینکه یکی از روسای سه‌قوه (اعضای ثابت مجمع تشخیص مصلحت نظام) بود و باید در جلسات مجمع شرکت می‌کرد، ولی هیچ‌وقت به مجمع نیامد.
- حتی زمان رفسنجانی هم که بنده عضو مجمع نبودم، شنیده‌ام که نسبت‌به مجمع بی‌توجه بود.
عضویت حسن روحانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بعید است
- وقتی او در جلسات مجمع شرکت نمی‌کند، یعنی مجمع را قبول ندارد. حالا اینکه یک‌مرتبه مسئولیت بپذیرد، امر غیرمترقبه‌ای خواهد بود.
- خیلی بعید به‌نظر می‌رسد که بعد از این هم تشریف بیاورد. البته هیچ چیزی در این عالم نشدنی نیست. اما وارد شدن ایشان به مجمع خیلی بعید است.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها