به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : ۲۹۲۹۱۹

سفیر نروژ: طالبان کتاب‌های کودکان را نابود می‌کند

سفیر نروژ: طالبان کتاب‌های کودکان را نابود می‌کند
گروه بین‌الملل: سفیر کشور نروژ در ایران در حساب توییتر خود نوشته است که اعضای گروه طالبان وارد سفارت نروژ در کابل شده‌اند.
سیگوالد هاف، با انتشار تصویری که روزنامه نروژی aftenposten چاپ کرده خبر داد اعضای گروه طالبان وارد محل سفارت این کشور در پایتخت افغانستان شده‌اند. هاف در ادامه نوشته که گروه طالبان به دولت نروژ وعده داده که بعدا سفارت را به آنها باز پس خواهند داد اما ابتدا لازم است که مشروبات الکلی و کتاب‌های کودکان را از بین ببرند. ورود اعضای گروه طالبان به درون سفارت نروژ در حالی صورت گرفته که این کار مطابق عرف بین‌المللی و قوانین دیپلماتیک اقدامی خلاف و غیر قانونی به شمار می‌رود.
 
 
بعد از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بسیاری از کشورهای دنیا، سفارت‌های خود را در افغانستان تخلیه کردند و از این کشور خارج شدند. هرچند طالبان از کشورهای جهان خواسته بود محل سفارت خود را ترک نکنند و تهدیدی متوجه آنها نخواهد بود، اما بسیاری از کشورهای جهان با توجه به سابقه گروه طالبان ترجیح دادند دیگر در افغانستان باقی نمانند.
هنوز مشخص نیست چرا طالبان وارد محل سفارت نروژ شده‌اند و به چه دلیل اعلام کرده‌اند که قصد دارند کتاب‌های مربوط به کودکان را از بین ببرند.
برچسب ها: طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها