کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بارش باران پراکنده در ۵ استان کشور

19 شهريور 1400 ساعت 12:04


گروه جامعه: مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوایی کشور از بارش باران پراکنده در ۵ استان و وزش باد شدید در نوار شرقی طی امروز (۱۹ شهریورماه) خبرداد.صادق ضیاییان اظهارکرد: فردا (۲۰ شهریورماه) در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. در ساعات بعد از ظهر در غرب هرمزگان و جنوب فارس افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید انتظار می‌رود.
 

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز(۱۹ شهریور ماه) در نوار شرقی کشور به‌ویژه در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در بعضی ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک رخ می‌شود. شرق دریای خزر، شمال و مرکز خلیج فارس و سواحل شرق عمان نیز مواج هستند.

وی افزود: شنبه و یکشنبه (۲۰ و ۲۱ شهریورماه) نیز در ارتفاعات مازندران بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود و وزش باد شدید در نوار شرقی تداوم خواهد داشت.مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: دوشنبه و سه‌شنبه (۲۲ و ۲۳ شهریورماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود. از شنبه تا دوشنبه (۲۰ تا ۲۲ شهریورماه) در سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز روند افزایش نسبی دما پدیده حاکم خواهد بود.

وی درباره وضعیت آب و هوایی تهران اظهارکرد:  فردا (۲۰ شهریورماه) آسمان تهران صاف، گاهی همراه با وزش باد و در اواخر وقت قسمتی ابری خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۲ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. آسمان پایتخت یکشنبه (۲۱ شهریورماه) صاف و در اواسط روز همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۹  و ۲۰ شهریورماه) اهواز با بالاترین دمای ۴۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۲۱ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.


کد مطلب: 292983

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/292983/بارش-باران-پراکنده-۵-استان-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir