به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۲۹۲۹۸۹

معرفی برنده جایزه ادبیات داستانی زنان

معرفی برنده جایزه ادبیات داستانی زنان
گروه فرهنگی: جایزه ادبیات داستانی زنان به «سوزانا کلارک» برای دومین اثر داستانی این نویسنده اهدا شد.به گزارش ایسنا، «سوزانا کلارک» که نخستین رمان خود را ۱۷ سال پیش با عنوان «جاناتان استرنج و آقای نورول» به چاپ رسانده بود، این‌بار برای نگارش «پیرانسی» دومین رمان خود به عنوان برنده جایزه ادبیات داستانی زنان معرفی شده است.
 
«کلارک» رمان «جاناتان استرنج» را که روایتگر جادوگران قرن نوزدهم انگلستان است در سال ۲۰۰۴ زمانی که ۴۴ سال داشت به چاپ رساند. از این کتاب چهار میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفت. این کتاب همچنین جوایز ادبی مختلفی از جمله جایزه کتاب اولی کتاب بریتانیا را برای «کلارک» به ارمغان آورد. این نویسنده در طول تورهای کتاب به بیماری مبتلا شد و نگارش کتاب برای او با مشکلاتی همراه بود.

با این حال با اعلام «کلارک» به عنوان برنده جایزه ۳۰هزار پوندی ادبیات داستانی زنان، او نیز به سایر نویسندگان برنده این جایزه ادبی از جمله «مگی اوفارل» و «کامیلا شمسی» پیوست.جایزه ادبیات داستانی زنان در سال ۱۹۹۶ پس از آن‌که فهرست نامزدهای نهایی بوکر ۱۹۹۱ بدون حضور هیچ نویسنده زنی اعلام شد، تاسیس شد. این جایزه هرساله به برترین اثر داستانی انگلیسی‌زبانی که توسط یک نویسنده زن در هر نقطه‌ای از جهان نوشته شده باشد تعلق می‌گیرد.
 
برچسب ها: جایزه ادبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها