به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۹۳۰۰۹

یواس اوپن؛ جوکوویچ دست‌بردار نیست

گروه ورزشی: مرحله یک‌چهارم نهایی تنیس یواس اوپن با سرنوشت متفاوت قهرمانان المپیک به پایان رسید.
یواس اوپن؛ جوکوویچ دست‌بردار نیست
دیشب و در بخش زنان اما رادوکانو تنیسور ۱۸ ساله انگلیسی سنت شکنی نکرد و این بار در دو ست متوالی بلیندا بنچیچ قهرمان المپیک توکیو را با شکست مواجه کرد. بنچیچ که در ست اول پیش افتاده بود، در ادامه اسیر بازگشت قدرتمند اما شد و ست اول را شش بر سه واگذار کرد. در ست دوم هم رادوکانو با ضربات کم نقص خود نبض بازی را در دست گرفت و بلیندا بنچیچ را از دور رقابت‌ها حذف کرد تا در رختکن چنین عکس یادگاری‌ای با تیم خود ثبت کند
 


در دیگر مسابقه این مرحله هم ماریا ساکاری تنیسور مستعد یونانی در دو ست متوالی کارولینا پلیشکووا نایب قهرمان مسابقات ویمبلدون را شکست داد. ماریا در این مسابقه با ارائه عملکردی بسیار کم‌اشتباه، حریف پرقدرت خود را کنار زد تا بدل به اولین زن یونانی حاضر در نیمه‌نهایی یواس اوپن شود. مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات امشب با برگزاری مسابقه بین سابالنکا و فرناندز در یک سوی جدول و ساکاری و رادوکانو در طرف دیگر به اتمام می‌رسد.



در بخش مردان مسابقات، ساشا زورف قهرمان تنیس المپیک در ادامه روند فوق‌العاده‌اش لوید هریس افریقایی را درهم کوبید و راهی نیمه‌نهایی شد. ساشا در این بازی هم با تکیه بر سرویس‌های سنگین خود به جز ست اول کار سختی نداشت و نهایتا برای دومین سال متوالی به نیمه‌نهایی مسابقات ازاد امریکا رسید.
 


در اخرین و مهم‌ترین مسابقه دیشب هم نواک جوکوویچ مرد شماره یک دنیای تنیس با برتری سه بر یک برابر متیو برتینی به نیمه نهایی مسابقات رسید. نوله که در ست اول تحت تاثیر انگیزه و تلاش فوق‌العاده برتینی قرار گرفت، در نهایت بعد از ۷۷ دقیقه این ست را با نتیجه ۷ بر ۵ واگذار کرد. زمانی که برای پیروزی سه سته زورف در مراحل ابتدایی برابر راموس وینولاس صرف شده بود!
 


اما نوله که در مراحل قبل هم نشان داده بود موتورش در ست دوم روشن می‌شود، بهترین فرم‌ خود درسال ۲۰۲۱ را ارائه کرد و در سه ست بعد حریف ایتالیایی خود را به سختی شکست داد. گرگ صربستانی که فاصله‌ای تا تاریخ‌سازی در کسب قهرمانی گرنداسلم‌ها ندارد، به دوازدهمین نیمه‌نهایی خود در یو‌اس اوپن صعود کرد و حالا علاوه بر راه‌یابی به فینال، سودای گرفتن انتقام شکست در المپیک را هم در سر دارد.
 


جایی که در ماه قبلی و در مرحله نیمه‌نهایی المپیک، به ساشا زورف به طرز عجیبی باخت و از کسب اسلم طلایی باز ماند( کسب هرچهار گرنداسلم سال و طلای المپیک)، هرچند می‌تواند با کسب قهرمانی در یواس اوپن، ۵۰ سال بعد از راد لیور استرالیایی، هرچهار گرنداسلم سال ۲۰۲۱ را به نام خود سند بزند.
 


مرحله نیمه‌نهایی مسابقات ازاد امریکا در بخش مردان فردا شب آغاز می‌شود و فلیکس اوژه الیاسیم با دنیل مدودف روبه‌رو می شود و در دیدار اخر هم ساشا زورف با نواک جوکوویچ مسابقه می‌دهد.
 
برچسب ها: تنیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها