به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۲۹۳۰۳۶

تذکر رهبری نبود ۲۰ نماینده به دولت می‌رفتند

تذکر رهبری نبود ۲۰ نماینده به دولت می‌رفتند
گروه سیاسی: نماینده  جیرفت در مجلس گفت: اینکه چهار نماینده مجلس استعفا داده‌اند تعدادی زیادی نیست، اگر فرمایشات رهبری و توصیه و تذکر ایشان به مجلس نبود از بین حدود ۳۳ نفر اعضای کابینه دولت سیزدهم حداقل ۲۰ نفر را نمایندگان مجلس شکل می‌دادند از کسب تصدی معاونت گرفته تا وزارتخانه‌ها.
ذبیح الله اعظمی ساردوئی، در رابطه با حضور برخی نمایندگان در دولت و انتقادات برخی نمایندگان به این موضوع گفت: نمایندگان زیادی در این دوره از مجلس خارج نشدند، فقط چهار نماینده برای تصدی مسئولیت‌های دیگر از جایگاه نمایندگی استعفا داده اند. برای وزارت کشاورزی گزینه ای بهتر از آقای ساداتی نژاد نداشتیم و باید ایشان به وزارت کشاورزی می‌رفتند، البته برای وزیر اقتصاد می‌شد جایگزین دیگری پیدا کرد. آقای قاضی زاده‌هاشمی هم  ۴ دوره در مجلس نمایندگی مردم را عهده دار بودند و طبق گفته خودشان به دنبال این هستند که در خدمت خانواده شهدا باشند. در مورد آقای زاکانی هم بحث‌های زیادی مطرح می‌شد و در نهایت ایشان ترجیح دادند تا از مجلس خارج شوند.
 نماینده جیرفت گفت: تذکر رهبری مبنی بر آنکه نمایندگان برای کسب پست‌های دیگر استعفا ندهند، منجر شد تا نمایندگان مراعات کنند و دولت هم کابینه خود را از میان نمایندگان انتخاب نکند. تعداد زیادی از نمایندگان برای حضور در دولت اعلام آمادگی کرده بودند و برای مصاحبه دعوت از انها صورت گرفته بود که با توصیه رهبری این اتفاق نیفتاد. او در خصوص نحوه رویکرد دولت و مجلس در این چهار سال بیان کرد: نمایندگان از همان ابتدا در جلسه با رئیس جمهور مطرح کردند که چک سفید امضا به دولت نمی‌دهیم، قوه مقننه مستقل است و با توجه به بعد نظارتی مجلس اگر دولت نتواند خوب عمل کند تذکرات و طرح سوالات و ابزارات نظارتی را به کار خواهیم برد اما تا حدالامکان تعامل می‌کنیم. جامعه انتظار دارد تا این سه قوه با هم تعامل کنند و دعوا و مرافه ای نباشد. ما محکوم به موفقیت هستیم.

 
برچسب ها: مجلس

۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ۱۴:۰۹
خیلی هنر دارند بهترین جا همون مجلس هستش برای قانون گذاری خوب ...ولی کسانی که حرف رهبری را نادیده گرفتن نباید توسط مجلس تایید می شدند به خصوص جناب زاکانی که ثابت کرد فقط شعار می ده (376808)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها