به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۲۹۳۰۵۸

تفتیش دو وزارت‌‌خانه آلمان به اتهام پولشویی

تفتیش دو وزارت‌‌خانه آلمان به اتهام پولشویی
گروه بین الملل: پلیس در ارتباط با اتهام پول‌شویی مراکز وزارتخانه‌های دارایی و دادگستری آلمان در شهر برلین را مورد تفتیش قرار داد. دادستانی "واحد اطلاعات مالی" اداره گمرک آلمان را متهم به عدم اطلاع‌رسانی نسبت به تراکنش‌های مالی کرده است.
اداره "واحد اطلاعات مالی" یکی از شعبه‌های زیرمجموعه گمرک سراسری آلمان است. اکنون اتهام پو‌ل‌شویی منجر به تفتیش ساختمان‌های وزارتخانه‌های دارایی و دادگستری آلمان در این ارتباط شده است.
 بازرسان دادستانی آلمان در همراهی با پلیس در ماموریت تفتیش مراکز دو وزارتخانه یاد شده مشارکت داشته‌اند. موضوع بر سر عدم اطلاع‌رسانی پیرامون برخی از تراکنش‌های مالی است که می‌تواند در ارتباط با پول‌شویی بوده باشد."واحد اطلاعات مالی" (FIU) گمرک آلمان نیز در مرکز اتهامات قرار دارد.این مرکز مسئول گردآوری اطلاعات مربوط به تراکنش‌های مالی و بررسی آن‌ها است. این واحد وظیفه دارد در صورت مشاهده موارد مشکوک به مقامات مسئول اطلاع‌رسانی کند."واحد اطلاعات مالی" در دوره زمامداری دولت پیشین آلمان و به تشخیص ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی آن دولت به عنوان نهاد زیرمجموعه گمرک آلمان در آمد.گفته می‌شود که در سال گذشته، شماری از همکاران این واحد، اطلاعات مشکوک را به اطلاع مقامات مسئول نرسانده‌اند.
موضوع بر سر اتهام میلیون‌ها یورو پول‌شویی است. این نهاد موظف است چنین اطلاعات مشکوکی را در اختیار پلیس و قوه قضاییه آلمان قرار دهد.
از سوی دیگر گفته می‌شود اطلاع‌رسانی این واحد درباره تراکنش‌های مالی مشکوک در سال ۲۰۱۷ به شدت نسبت به قبل کاهش یافته است.



 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها