کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستور بایدن برای گسترش تزریق واکسن

19 شهريور 1400 ساعت 17:23


گروه بین الملل: جو بایدن برای گسترش واکسیناسیون عمومی کرونا در آمریکا دستورالعملی‌های تازه‌ای صادر کرد، از جمله این که تزریق واکسن برای شرکت‌های خصوصی دارای بیش از ۱۰۰ کارمند اجباری شود. به این ترتیب افرادی که از واکسن زدن خودداری کنند، باید به طور مستمر آزمایش کرونا بدهند.کاخ سفید می‌گوید ضوابط جدید می‌تواند شامل حال ۱۰۰ میلیون نفر - یعنی حدود دو سوم نیروی کار - شود.
رییس جمهور طی نطقی در کاخ سفید یک «اقلیت خاص» را متهم کرد که با امتناع از واکسن زدن به ادامه همه گیری کرونا دامن می‌زنند.او با لحنی تندتر از گذشته گفت: ما صبور بوده ایم، اما صبر ما در حال تمام شدن است. امتناع شما برای همه ما هزینه داشته است.جو بایدن قول داد: از کارگران واکسینه شده در برابر افراد واکسینه نشده محافظت کند.
جدید، حدود ۱۷ میلیون کارمند مراکز بهداشتی که در بیمارستان‌ها و کلینک هایی که بیمه‌های فدرال می‌پذیرند، در کنار پیمانکاران و اکثر کارمندان دولت فدرال، مشمول مقررات واکسیناسیون جدید خواهند شد.
در ماه اوت امسال وزارت دفاع (پنتاگون)‌ اعلام کرده بود که کارکنانش موظف به تزریق واکسن کرونا هستند. پنتاگون می‌گوید در این مدت شمار کارکنان واکسن زده از حدود ۷۶ درصد به بیش از ۸۳ درصد افزایش یافته است.برآورد می‌شود که حدود ۵۳ درصد مردم در آمریکا به طور کامل واکسینه شده باشند. حدود ۸۰ میلیون نفر در آمریکا از تزریق واکسن کرونا خودداری کرده‌اند.
پیشتر به کارکنان فدرال دستور داده شده بود که مدرک واکسیناسیون کرونا ارایه کنند، یا این که یک رشته پروتکل های ایمنی از جمله آزمایش کرونای مستمر و فاصله گیری اجتماعی در محل کار را بپذیرند. دستور جدید گزینه دوم را از کارمندان دولت فدرال سلب می‌کند.جو بایدن، پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته تاکید کرده بود که تزریق واکسن کرونا اجباری نخواهد بود.او همچنین در ماه های گذشته تمایلی به اجباری شدن واکسن کرونا نشان نمی‌داد اما با گسترش سویه دلتای کرونا در برخی از ایالت ها،  بایدن در موضع خود تجدید نظر کرده است - اقدامی که به ویژه در بین محافظه کاران منتقدان زیادی دارد.در حال حاضر روزانه در ایالات متحده ۱۵۰ هزار مورد جدید ابتلا به سویه دلتا گزارش می‌شود و آمار رسمی قربانیان به ۱۵۰۰ نفر در روز رسیده است.بنا بر نظرسنجی های اخیر، شمار فزاینده ای از مردم آمریکا از عملکرد دولت جو بایدن در برابر این همه گیری حمایت راضی نیستند.مهار همه گیری کرونا یکی از وعده های اصلی رییس جمهوری آمریکا بوده است.جو بایدن در ماه مه امسال از تغییر استراتژی فدرال برای تسریع آن خبر داد تا مقامات به جای تمرکز بر مراکز واکسیناسیون دسته جمعی، به کلینیک‌های سیار و داروخانه‌های محلی به ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده توجه بیشتری نشان بدهند.قرار است که وزارت کار آمریکا به زودی جزییات مقررات جدید را تدوین و به شرکت ها ابلاغ کند.
این مقررات نه فقط شامل حال حدود دو میلیون کارمند فدرال می‌شود که میلیون ها پیمانکار دولت آمریکا را نیز در بر می‌گیرد.شرکت ها موظف خواهند شد که به کارکنان خود برای واکسیناسیون مرخصی با حقوق بدهند. این مقررات همچنین فورا در مورد مراکز نگهداری سالمندان اجرا خواهد شد.یک مقام کاخ سفید  گفت که شرکت های متخلف با جریمه نقدی با سقف ۱۴ هزار دلار مواجه خواهند شد.بسیاری از شرکت های بزرگ آمریکایی در ظرف هفته های اخیر تزریق واکسن کرونا برای کارکنان خود را اجباری کرده اند.


 


کد مطلب: 293078

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293078/دستور-بایدن-گسترش-تزریق-واکسن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir