کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

50 هزار عنصر و مزدور پاکستانی آماده یک حمله جدید به پنجشیر

19 شهريور 1400 ساعت 17:58


گروه بین‌الملل: گزارش کیان عبداللهی (دبیر سرویس سیاسی و بین‌الملل تسنیم) در ورودی ولایت پنجشیر حکایت از این دارد که دهها هزار تروریست‌ پاکستانی طالبان برای یک حمله گسترده جدید به پنجشیر پس از آتش‌بس سه روزه آماده می‌شوند و این در حالیست که در گزارش خبرگزاری تسنیم مشخص است که هزاران شهروند غیرنظامی هم در حال کوچ اجباری از پنجشیر هستند.
به گزارش برخی منابع افغانستانی، در حال حاضر بالغ بر 50 هزار عنصر و مزدور پاکستانی در هجوم به یک منطقه کوچک (پنجشیر) شرکت دارند که اغلب این نیروهای القاعده و طالبان، طلاب مدارس دینی در پاکستان هستند و از کمترین سواد اجتماعی و سیاسی بی بهره‌اند و با شستشوی مغزی روانه این نسل‌کشی قوم تاجیک شده‌اند.
در این فیلم، حجم نیروهای پاکستانی طالبان و  تلاش فرمانده‌ آنان برای جلوگیری از فیلمبرداری و همچنین سکوت نیروهای طالبانی و القاعده‌ای در مقابل سووالات گزارشگر ایرانی قابل توجه می‌باشد. البته پنجشیر حدود یک ماه است در محاصره کامل غذایی، قطعی اینترنت و .... قرار دارد و در حالیکه طالبان حتی اجازه فیلمبرداری با دوربین موبایل را هم به مردم نمی‌دهد، اینکه اجازه حضور یک گروه خبری ایرانی را داده‌اند از نکات قابل تامل این ماجراست.

.....

جو بایدن اجازه تجاوز نظامی پاکستان به پنجشیر را داد/ طالبان متعهد شده پس از تثبیت، نیروی خود را متمرکز بر ناامن کردن ایران بکند!
روزنامه لومنیته L'Humanité نشریه حزب کمونیست فرانسه با نشر عکس بسیار محرمانه ای از جلسات سال ۲۰۲۰ مایک پمپئو و سران طالبان در دوحه قطر نشان می دهد که ژنرال کریس دوناهو همراه با وزیر خارجه وقت ایالات متحده در جلسه‌ای با حضور طالبان حضور دارد و این نظامی آخرین فردی است که در روز ۳۱ آگوست فرودگاه کابل را ترک کرد و تصویر سمبولیک سوار شدن وی در هواپیما بعنوان آخرین نظامی آمریکا در خبرگزاری ها نشر گردید. منابع روزنامه مذکور مدارکی را در اختیار آن قرارداده‌اند که نشان می‌دهد پس از آزادی ملا برادر از زندان آمریکا در نشست‌های صلحی که به مدیریت زلمای خلیل زاد در دوحه برگزار شده است؛ بر سر ترک اشرف غنی از افغانستان و تسلط فوری این گروه تروریستی بر افغانستان با آمریکا مذاکره و توافق شده است و طالبان متعهد شده‌اند تا هرگز در قبال این خدمت ایالات متحده تهدیدی واقعی را به منافع و اتباع این کشور در داخل و خارج از آمریکا متوجه ننمایند و پس از تثبیت حکومت امارت اسلامی جمیع نیروی خود را متمرکز بر نا امن کردن ایران بعنوان دشمن مشترک طالبان و آمریکا نمایند. در این توافق تجهیز تسلیحاتی طالبان از سوی ژنرال مذکور به نمایندگی از پنتاگون با موافقت ترامپ مورد تعهد آمریکا قرار گرفته و به طور کلی پروژه ترک افغانستان برنامه ای از پیش تعیین شده بوده است. روزنامه لومنیته ادامه می‌دهد که طرفین پیش بینی عدم توفیق طالبان در پیروزی بر ولایت پنجشیر را هرگز نمی کردند و از آنجا که آمریکا متعهد به تسلیم صد درصد افغانستان به قوای طالبان طی توافق خود با آنها شده بود پس از رد درخواست احمد مسعود مبنی بر کمک تسلیحاتی به جبهه پنجشیر؛ جو بایدن اجازه می‌دهد تا پاکستان از طریق نیروی هوایی و حمایت لوجستیکی، طالبان را در غلبه بر پنجشیر یاری نماید.
 


کد مطلب: 293086

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293086/50-هزار-عنصر-مزدور-پاکستانی-آماده-یک-حمله-جدید-پنجشیر

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir