به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۱۹ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۲۹۳۰۹۱

فواید بی‌نظیر وانیل برای پوست و مو

فواید بی‌نظیر وانیل برای پوست و مو
گروه علمی: با شنیدن اسم وانیل ممکن است عطر کیک وانیلی و طعم دلچسب بستنی وانیلی در ذهنتان تداعی شود؛ اما باید بدانید وانیل علاوه بر عطر و طعم، دارای ارزش غذایی بالایی است و فواید زیادی برای سلامتی پوست و مو دارد.عصاره‌ی وانیل، روغن‌های اسانسی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و قند ساده و پیچیده را در خود دارد. اسانس وانیل برای پوست بسیار مفید است و از این ماده در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست مانند لوسیون بدن، مرطوب‌کننده لب و کرم‌ها استفاده می‌شود. برای اطلاع از دیگر خواص وانیل برای پوست و مو مطلب زیر را بخوانید.

۱. تسکین سوختگی
وانیل به عنوان یک داروی سنتی برای التیام سوختگی، زخم و بریدگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته عصاره وانیل نباید مستقیماً روی سوختگی‌های تازه استعمال شود. دارو‌های موضعی حاوی عصاره وانیل ممکن است گزینه مناسب‌تری باشند.*توصیه می‌شود قبل از استفاده از چنین دارو‌های خانگی برای سوختگی با پزشک مشورت کنید.

۲. درمان آکنه
خواص ضد باکتریایی وانیل برای درمان آکنه مؤثر است. وانیلین، از طریق اثرات ضد باکتریایی به پاکسازی پوست کمک کرده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند.

۳. مو‌های ابریشمی!
ترکیب وانیل با سایر مواد می‌تواند مو‌های شما را ابریشمی، براق و صاف کند. برای این منظور می‌توانید با استفاده از وانیل یک ماسک مو درست کنید.برای تهیه‌ی این ماسک، ۱۲۰ گرم شی‌باتر را ذوب کنید. سپس ۵ قطره اسانس وانیل و ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام، جوجوبا و کرچک را به آن اضافه کنید. پس از سرد شدن، این مخلوط را هم بزنید تا به قوام نرم‌تری برسد.‌می‌توانید این مخلوط را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی مو‌های خود بمالید و بعد با یک شامپوی ملایم بشویید. این کار باعث می‌شود مو‌های شما بدون چسبندگی، نرم و قابل کنترل شود. این مخلوط را می‌توان در دمای اتاق یا برای استفاده‌های بعدی در یخچال نگهداری کرد.

۴. تسریع رشد مو
روغن‌های حامل و اسانسی به رشد مو کمک می‌کنند. این روغن‌ها را می‌توان به منظور تقویت رشد مو با اسانس وانیل ترکیب کرد و بر روی مو‌ها قرار داد.برای شروع، مو‌های خود را با یک شانه دندانه‌درشت جدا کرده و با آب گرم بشویید. سپس، یک چهارم فنجان از هر نوع روغن حامل که در دسترس دارید (مانند روغن زیتون بکر، روغن جوجوبا، روغن بادام یا روغن نارگیل) را به مدت تقریبا ۳۰ ثانیه روی حرارت زیاد گرم کنید. ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس و روغن اسانسی وانیل را به روغن حامل اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط ایجاد شده را از ریشه تا انتها روی موهایتان بمالید. بعد پوست سر خود را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با حرکات دَوَرانی ماساژ دهید و بیشتر روی انتهای مو تمرکز کنید. مو‌های خود را با گیره مو ببندید و یک حوله گرم را دور سر خود بپیچید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. در آخر موهایتان را با یک شامپوی ملایم بشویید.

مقدار روغن مورد استفاده شما بستگی به بافت موهایتان دارد. این ماسک، مو‌های شما نرم تر، پُرتر و درخشان‌تر می‌کند و علاوه بر این، رایحه‌ای شگفت انگیز به مو‌های شما می‌دهد.
برچسب ها: وانیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها