به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۹۳۱۴۹
تهدید طالبان به گردن زدن مخالفانش

خشونت طالبان مدام شدیدتر می‌شود

خشونت طالبان مدام شدیدتر می‌شود
گروه بین الملل: دفتر حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید رفتار تروریست‌های طالبان علیه منتقدان و معترضان مدام خشونت‌بارتر می‌شود. این دفتر از تعقیب خانه به خانه شهروندان معترض افغان و تهدید آنها به گردن زدن خبر می‌دهد.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد مستقر در ژنو  نسبت به وخیم‌تر شدن سرکوب معترضان در افغانستان هشدار داد و گفت نیروهای طالبان با شلاق و چماق به آنها حمله می‌کنند و در مواردی به سمت اعتراض‌کنندگان گلوله جنگی شلیک کرده‌اند.
این نهاد سازمان ملل می‌گوید در سرکوب‌های اخیر دست‌کم چهار نفر از تظاهرکنندگان در افغانستان به دست نیروهای طالبان کشته شده‌اند. گزارش‌ها که حاکی از تعقیب خانه به خانه شرکت‌کنندگان در حرکت‌های اعتراضی هستند.بر پایه این گزارش‌ها زندانیان طالبان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، در مواردی به گردن زدن تهدید شده‌اند و تهدید و ارعاب فعالان رسانه‌ای شدت گرفته است.
دستگاهی که طالبان به عنوان وزارت کشور دولت موقت افغانستان معرفی کرده  در بیانیه‌ای اعلام کرد از این پس برگزاری هر گونه راهپیمایی و تجمع اعتراضی غیرقانونی تلقی می‌شود مگر این که پیش از آن مجوز گرفته باشد و شعارها و پلاکاردهای آنها تائید شوند.سرپرست منصوب طالبان در وزارت کشور سراج‌الدین حقانی، رهبر گروه تروریستی "حقانی" است که ایالات متحده آمریکا آن را یکی از خشن‌ترین و مخوف‌ترین گروه‌های تروریستی می‌داند.
در همین حال آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد از انجام گفت‌وگوهای مستقیم با طالبان حاکم بر افغانستان پشتیبانی کرد.گوترش  گفت كه باید با طالبان وارد گفت‌وگوهایی شد که در آن بر ارزش‌های بنیادی خود به صراحت تاکید کنیم.او می‌گوید مسئله بر سر همبستگی با مردم افغانستان است و باید تحت هر شرایطی مانع فروپاشی کامل اقتصاد این کشور شد زیرا هم اکنون نیز مردم به شدت در عذاب هستند و خطر گرسنگی میلیون نفر آنها را تهدید می‌کند.
دبیر کل سازمان ملل به صراحت از برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی علیه  طالبان یا رفع توقیف دارایی‌های خارجی افغانستان سخن نگفت اما تاکید کرد که می‌توان با استفاده از برخی "ابزار اقتصادی" به سرپا ماندن افغانستان کمک کرد.کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای افزایش ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم افغانستان و گفت‌وگو با طالبان، از جمله برای تسهیل خروج همکاران محلی و شهروندان در معرض خطر اعلام آمادگی کرده‌اند اما تاکید می‌کنند که این کار به معنای به رسمیت شناختن حکومت اسلامگرایان افراطی نیست.گروه تروریستی طالبان وعده تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت گروه‌های مختلف را داده بود اما همه اعضای "دولت موقت" معرفی شده از جناح‌های مختلف همین جریان و شماری از آنها به اتهام فعالیت تروریستی تحت تعقیب هستند.



 
برچسب ها: طالبان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها