کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

افزایش شمار خارجیان اخراجی از آلمان

20 شهريور 1400 ساعت 10:49


گروه بین الملل: در نیمه اول سال ۲۰۲۱ تعداد خارجیان اخراجی از آلمان به نسبت دوره مشابه سال قبل به میزان قابل توجهی افزایش یافت. وزارت کشور دولت فدرال اعلام کرده بیشترین اخراج‌شدگان در سال جاری شهروندان گرجستان بوده‌اند.
در نخستین نیمه سال جاری میلادی پنج ‌هزار و ۶۸۸ نفر از آلمان به کشورهای زادگاهشان یا به کشور ثالث بازگردانده شده‌اند. این تعداد به نسبت شش ماه اول سال گذشته افزایش داشته است.
سال گذشته بازپس فرستادن پناهجویان و مهاجران غیرقانونی از آلمان به دلیل شیوع پاندمی کرونا دچار وقفه شده بود و این روند در سال ۲۰۲۱ تغییر کرده است. تعداد خارجیانی که از آلمان بازگردانده شده‌اند در شش ماه نخست امسال به نسبت دوره مشابه سال پیش دست کم هزار مورد بیشتر بوده است.در نیمه اول سال گذشته در مجموع چهار هزار و ۶۱۶ نفر از آلمان به کشورهای دیگر بازگردانده شدند؛ محدودیت‌های کرونایی و کاهش پروازهای خارجی بازپس فرستادن خارجیان از آلمان را با مشکل روبرو کرده بود.
تا پایان ماه ششم امسال بیشترین موارد بازپس فرستادن خارجیان از آلمان با ۵۴۱ مورد مربوط به شهروندان گرجستان بوده است. شهروندان آلبانی با ۴۵۶ مورد در ردیف دوم این جدول قرار دارند.
در این بازه زمانی همچنین ۳۰۰ نفر به صربستان و ۲۴۱ نفر به پاکستان بازگردانده شده‌اند. وزارت کشور دولت فدرال آلمان تعداد افغان‌های اخراج شده از آلمان در شش ماه اول امسال را ۱۴۰ نفر اعلام کرده است.سال گذشته به دلیل اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید۱۹ بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی اغلب پروازهای خود را لغو کردند و شماری از کشورها مرزهای خود را بستند. به همین دلیل بازپس فرستادن خارجیان از آلمان کاهش یافت.در فاصله سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ هر سال بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر از آلمان به زادگاهشان یا به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بازپس فرستاده شده‌اند.

 


کد مطلب: 293151

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293151/افزایش-شمار-خارجیان-اخراجی-آلمان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir