کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین نسخه مرد عنکبوتی، رکود سوپرمن را زد

20 شهريور 1400 ساعت 11:02


گروه فرهنگی: «فانتزی شگفت‌انگیز شماره ۱۵»، اولین حضور مرد عنکبوتی در دنیای کمیک، سوپرمن را که تصور می‌شد تا کنون با بالاترین قیمت به فروش رفته، پشت سر گذاشت.شاید سوپرمن از قدرتی فوق بشری و بینایی اشعه ایکس برخوردار باشد؛ اما مرد عنکبوتی او را از میان برداشت. نسخه‌ای از اولین حضور قهرمان کمپانی مارول کامیکس روز پنج‌شنبه در حراجی هریتِیج به قیمت ۳.۶ میلیون دلار به فروش رسید. این کتاب کمیک، «فانتزی شگفت‌انگیز شماره ۱۵» -که هنگام انتشار در سال ۱۹۶۲ قیمتی برابر با ۱۲ سنت داشت- با این فروش سوپرمن را که پیش از این تصور می‌شد بالاترین قیمت فروش یک کتاب کمیک را داشته، پشت سر گذاشت.

اوایل سال جاری، نسخه‌ای از «کمیک‌های اکشن شماره ۱» مربوط به سال ۱۹۳۸ به‌طور خصوصی به قیمت ۳.۲۵ میلیون دلار فروخته شد. «فانتری شگفت‌انگیز شماره ۱۵» نوشته استن لی و با تصویرسازی استیو دیتکو، در داستانی ۱۰ صفحه‌ای پیتر پارکر را به دنیا معرفی کرد و به چنان محبوبیتی رسید که بعدا مجموعه کمیک مخصوص به خود را صاحب شد. در این داستان، پیتر بعد از تجربه یک تراژدی شخصی که به او می‌آموزد «قدرتِ زیاد مسئولیت زیادی به همراه می‌آورد»، از فردی خودخواه به فردی ازخودگذشته تکامل پیدا می‌کند.

حراجی هریتیج گفت نسخه «فانتزی شگفت‌انگیز شماره ۱۵» که به فروش گذاشته شد کاملا نو بود و یکی از تنها چهار نسخه‌ای است که هم‌اکنون وجود دارد. لان آلن، نایب رئیس این حراجی گفت: «چه کتابی بهتر از محبوب‌ترین شخصیت کمپانی مارول برای شکستن رکورد وجود دارد؟»مرد آهنی نیز به زودی در حراج دیگری به فروش خواهد رفت.


کد مطلب: 293158

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293158/اولین-نسخه-مرد-عنکبوتی-رکود-سوپرمن-زد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir