کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ریدلی اسکات موزیکال یا وسترن می‌سازد

20 شهريور 1400 ساعت 12:27


گروه فرهنگی: در نشست مطبوعاتی «آخرین دوئل» در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۱ اعضای سازنده فیلم حضور پیدا کردند.عصر دیروز نشست مطبوعاتی فیلم «آخرین دوئل» به کارگردانی ریدلی اسکات، با حضور این کارگردان و جمع بازیگرانش شامل مت دیمون، بن افلک و جودی کومر برگزار شد. آدام درایور دیگر بازیگر این فیلم از چهره‌هایی بود که امسال به دلیل بازی در فیلمی دیگر امکان حضور در جشنواره فیلم ونیز را نیافت.
 

نیکول هولوفسنر از نویسندگان فیلمنامه این فیلم از دیگر حاضران در نشست مطبوعاتی فیلم بود.داستان این فیلم که شب پیش در بخش خارج از رقابت جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد در قرن چهاردهم فرانسه می‌گذرد و با اقتباس از کتابی نوشته اریک یاگِر ساخته شده است.

بن افلک در این نشست گفت: این فیلم به دلیل شخصیت مارگریت (با بازی کومر) برای من بسیار هیجان‌انگیز بود. وقتی کتاب را خواندم قدرت و شجاعت فوق‌العاده وی به نظرم کاملاً عیان بود.وی افزود: این یک داستان واقعی است که مردم خبری از آن ندارند. یک زن بی‌نظیر در تاریخ که به عنوان نخستین زنی نامش ثبت شده که علیه مردی قدرتمند که به او آسیب رسانده، صحبت کرده است. این داستان امروز می‌تواند همدلی زیادی ایجاد کند و امیدوار بودم با همذات‌پنداری مخاطب روبه رو شود. فیلم این ایده را مطرح می‌کند که ممکن است بتوانیم به یکدیگر از دید دیگری نگاه کنیم.

فیلمنامه این فیلم توسط مت دیمون، بن افلک و هولوفسنر نوشته شده و داستان آن در سال ۱۳۸۶ می‌گذرد و پادشاه چارلز ششم (با بازی افلک) متوجه می‌شود همسر یک شوالیه با بازی کومر از سوی یک سرباز و دوست شاه یعنی ژاک که درایور نقشش را بازی کرده مورد تعرض واقع شده است. شوالیه کوروجس با بازی دیمون از حقوق همسرش دفاع می‌کند و از شاه می‌خواهد اجازه دهد برای آخرین بار دوئل تا پای مرگ اجرا شود. اگر شوالیه شکست بخورد همسرش برای اتهام دروغین در آتش سوزانده خواهد شد.

اسکات که قرار بود پس از این نشست با دریافت جایزه افتخاری کارتیه تجلیل شود درباره انتخاب این فیلم گفت که نمی‌توانست پس از همکاری با دیمون در فیلم «مریخی» به او نه بگوید.وی گفت: وقتی مت دیمون به شما تلفن کند و بگوید هی رفیق قبلاً یک دوئل انجام دادی اما ما یک دوئل دیگر هم برایت داریم؛ می‌خواهی بخوانیش؟ من هم می‌گویم؛ بله. نمی شود که نه گفت.

اسکات افزود از همکاری با مت دیمون در فیلم «مریخی» لذت برد و با خود فکر کرد چرا اجازه ندهد این امکان دوباره فراهم شود؟ وی گفت فیلمنامه را خواندم و ظرف ۶ هفته همه چیز انجام شد و این خیلی سریع است چون به طور معمول یک چیزی به دستت می‌رسد و ۱۰ سال بعد هنوز آن را نساخته‌ای.اسکات هر چند از «گلادیاتور» تا «بلید رانر» را ساخته اما گفت هنوز ژانرهایی هست که او نساخته و فیلم موزیکال و وسترن از فیلم‌هایی هستند که دوست دارد بسازد.

دیمون در مورد روند نوشتن فیملنامه گفت: من و بن (افلک) قسمت‌های مربوط به مردان را نوشتیم و بعد نیکول بخش سوم را که درباره شخصیت زن فیلم یعنی مارگارت است خلق کرد.هولوفسنر هم گفت نمی‌خواست هیچ اشاره‌ای به جنبش «من‌هم همین‌طور» داشته باشد چون مردم خودشان می‌فهمند که موضوع اصلی فیلم چیست.کامر بازیگر نقش مارگریت هم از اهمیت این فیلم برای زنان سخن گفت و افزود زنان زیادی این فیلم را تماشا خواهند کرد و هر یک به نوعی با آن ارتباط برقرار می‌کنند.«آخرین دوئل» از ۱۵ اکتبر در سینماها اکران می‌شود.


کد مطلب: 293199

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/293199/ریدلی-اسکات-موزیکال-یا-وسترن-می-سازد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir