به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۲۹۳۲۲۱

صبح ها دوش بگیریم یا شب ها؟

صبح ها دوش بگیریم یا شب ها؟
گروه علمی:بهتر است افراد به طور روزانه دوش بگیرند اما سوال اینجاست زمان مناسب برای دوش گرفتن چه وقتی است.متخصصان پوست توصیه می کنند روزانه ۵ تا ۱۰ دقیقه دوش بگیریم. گرچه برای بعضی از ما شروع روز بدون یک دوش صبحگاهی قابل تصور نیست، اما بعضی ها هم هستند که ترجیح می دهند تنش های روزانه ی خود را با یک دوش شبانه بزدایند. و گرچه زمان دوش گرفتن شما به ترجیحات شخصی تان بستگی دارد، اما آن هایی که شب را برای دوش گرفتن انتخاب می کنند، می توانند از فواید بیشتری از جهت سلامت و زیبایی برخوردار شوند.
 
در ادامه به فواید دوش شبانه خواهیم پرداخت.
1- به شما کمک می کند زودتر بخوابید
دوش شبانه بدن و ذهن را آرام می کند و اگر در زمان مناسب انجام شود می تواند خواب بهتری هم به شما بخشد. گرفتن دوش آب گرم ۹۰ دقیقه قبل از خواب می تواند کمک کند ۱۰ دقیقه زودتر از معمول به خواب روید. علتش آن است که آب گرم دمای بدن را اندکی پایین تر می آورد و همین امر این سیگنال را به بدن می دهد که وقت خواب فرا رسیده است.

2- برای پوست تان مفید است
دوش گرفتن قبل از خواب به جلوگیری از جوش هم کمک می کند. موهای ما محل تجمع باکتری ها و انباشت مواد و محصولات مختلفی هستند که طی روز با آن ها تماس پیدا می کند و وقتی سر خود را روی بالش می گذارید همه ی این آلودگی ها ابتدا به روبالشی و سپس از آنجا به صورت تان منتقل می شود. از آنجایی که پوست ما در هنگام خواب بازسازی می شود، خوابیدن با پوست تمیز به معنای برخورداری از سلول های پوستی جدیدی است که سالم هم خواهند بود.

3- می توادن حساسیت های فصلی را تسکین بخشد
اگر از حساسیت های فصلی رنج می برید، گرفتن یک دوش شبانه ممکن است به تسکین علائم آن کمک کند. وقتی از خانه بیرون می رویم مواد آلرژی زا مانند گرد و غبار و گرده ها روی پوست و لباس می نشینند و ممکن است در نهایت از رختخواب تان سردرآورند مگر آنکه قبل از خواب دوش بگیرید. اگر عادت دارید صبح ها دوش بگیرید به تغییر عادت تان فکر کنید و به جایش شب ها دوش بگیرید تا گرفتار علائم ناخوشایندی نشوید.

4- سلامت موهایتان را حفظ خواهد کرد
اگر موهایتان را شب ها بشویید فرصت بیشتری در اختیار دارید تا اجازه دهید خود به خود خشک شوند. این امر با کمک به حفظ رطوبت موها، عمر درخشندگی و انعطاف پذیری موها را بیشتر می کند. خشک کردن موها با سشوار در فرصت کمی که صبح ها در اختیار داریم ممکن است به تارهای مو آسیب بزند و آن ها را ضعیف و کدر کند.

5- مانع از تعریق بیش از حد می شود
دوش صبحگاهی روش خوبی برای سرحال شدن قبل از شروع روز است اما دوش شبانه می تواند به جلوگیری از عرق کمک کند. گرفتن دوش آب سرد قبل از خواب ممکن است تعریق شبانه را که بسیاری به آن دچارند، کمتر کند.
 
6- می تواند جلوی گرفتگی های عضلانی را بگیرد
اگر بعد از یک روز کاری طولانی در عضلات تان احساس درد یا سوزش می کنید، گرفتن دوش آب گرم ممکن است به رفع این حس ناخوشایند کمک کند. آب گرم در تماس با بدن، کشیدگی عضلات را تسکین و خواب شبانه را بهبود می بخشد. گرفتن دوش آب گرم می تواند جلوی گرفتگی عضلات پا در خواب را بگیرد، مشکل رایجی که تا حدود ۶۰ درصد افراد به آن دچار هستند.
برچسب ها: دوش گرفتن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها