به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۹۳۲۲۶

راه نجات از خطرات گرمایش زمین کشف شد

راه نجات از خطرات گرمایش زمین کشف شد
گروه علمی:براساس تحقیقات انجام شده، تنها افزایش ظرفیت نیروگاه های بادی می‎تواند مانع گرم شدن بیش از حد زمین و وقوع فجایع طبیعی پس از آن شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که تاسیسات جهانی نیروگاه‌های بادی پس از کووید افزایش می‌یابد، افزایش تولید انرژی دریایی در چین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۲ گیگاوات خواهد بود.

بر اساس گزارش شورای جهانی انرژی باد (GWEC) ظرفیت مزارع بادی دریایی جهان در سال گذشته ۶.۱ گیگاوات افزایش یافته است که اندکی نسبت به رکورد ۶.۲۴ گیگاوات در سال ۲۰۱۹ کاهش داشته است، اما در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش باد دریایی در چین به بیش از ۱۲ گیگاوات افزایش می‌یابد. چین برای سومین سال پیاپی با بیش از ۳ گیگاوات شبکه بادی دریایی در سال ۲۰۲۰، پیشتاز شد و به گفته کارشناسان احتمالا تا پایان این دهه از بریتانیا به عنوان دارنده بزرگترین ظرفیت نیروگاه‌های بادی پیشی می‌گیرد.

افزایش ظرفیت نیروگاه‌های بادی در چین
دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال گذشته ظرفیت نیروگاه‌های بادی خود را سه گیگاوات افزایش داد که تقریبا نیمی از افزایش ظرفیت جهانی این نیروگاه‌ها است. در حالی که تأسیسات در کشور‌های کوچک آسیایی مانند تایوان و ویتنام به دلیل کووید ۱۹ متوقف شدند. GWEC یک رکورد جدید را برای رشد نیروگاه‌های بادی در سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده که بخشی از آن در رابطه با بلند پروازی‌های چین برای افزودن ۷.۵ گیگاوات دیگر به ظرفیت نیروگاه‌های بادی تا پایان سال ۲۰۲۱ برای استفاده از یارانه‌های دولتی است.

براساس این گزارش، پس از سرمایه گذاری ۸ میلیارد دلاری در بزرگترین نیروگاه بادی دریایی جهان در سواحل یورکشایر انگلستان، انتظار می‌رود این صنعت با رشد چشمگیری همراه باشد. نیروگاه بادی دریایی Dogger Bank، که توسط SSE شرکت خدمات بریتانیایی و غول انرژی نروژی Equinor ساخته می‌شود، از بزرگترین توربین‌های جهان برای تولید برق تجدیدپذیر کافی برای تامین انرژی ۴.۵ میلیون خانه در انگلیس استفاده خواهد کرد.

بن بکول، مدیر اجرایی GWEC گفت که صنعت باد دریایی با کاهش قیمت‌ها و نوآوری در ارتفاعات و اعماق در حال رکوردشکنی است. اما همانطور که گفته شده ما در شرایط اضطراری آب و هوا قرار داریم و باید سرعت گسترش استفاده از انرژی بادی را افزایش دهیم. او گفت انتظار دارد نیروی باد جهانی در دهه آینده 235 گیگاوات افزایش یابد که هفت برابر حجم کنونی است.

 بر اساس تجزیه و تحلیل آژانس بین المللی انرژی و آژانس بین المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، جهان ممکن است تا سال ۲۰۵۰ به ۲۰۰۰ گیگاوات انرژی حاصل از باد نیاز داشته باشد تا دمای کره زمین در سطح ۱.۵ درجه سانتی گراد حفظ و از وقوع فجایع ناشی از گرم شدن کره زمین جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها