به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۹۳۲۳۴
15 سال پول بده تا وام بگیری؛

این طرح‌های شگفت انگیز برای خانه‌دار كردن مردم!

این طرح‌های شگفت انگیز برای خانه‌دار كردن مردم!
گروه اقتصادی بهار
هر چند وقت یك‌بار،‌ طرح‌هایی كه برخی از مسئولین در سطح مدیریتی بالا برای حل كردن مشكلاتی كه راه‌حل های علمی و عملی كاملا واضح دارند، ارائه می کنند ‌انسان را به شگفتی وا می‌دارد!فرقی نمی كند دولت روحانی باشد یا رئیسی؛‌این طرح ها گویی همچنان از زمین و آسمان می بارند! حتما اگر پرس و جویی هم بشود،‌كلی برای ارائه و معرفی این طرح‌های مشعشع هزینه از بیت‌المال یا به عبارت بهتر جیب مردم پرداخت شده است! در آخرین موردی كه رسانه‌ای و بسیار هم جنجالی شده، وام مسكن به یك میلیارد تومان در تهران افزایش یافته است.

این هر چند می‌تواند نكته بسیار مثبت باشد اما نگاهی به جزئیات این طرح واقعا شگفت‌زده‌تان خواهد كرد.در شرایطی كه نرخ تورم افسارگسیخته باعث شده 24 ساعت هم در معاملاتی نظیر خودرو و مسكن، خریدار را متضرر و یا حتی از خرید ناتوان كند،‌شما برای دریافت این وام باید 15 سال در بانك مسكن پول به حسابتان بریزید! بله درست است؛‌15 سال ناقابل! آن هم در شرایطی كه همین حالا هم با یك میلیارد تومان نمی‌توان یك خانه درست و حسابی خرید چه رسد به 15 سال دیگر كه با این شرایط اقتصادی، احتمالا پول یكی دو متر خانه در شهرهای بزرگ خواهدبود!

حالا در ادامه بد نیست از شرایط بسیار منصفانه(!) بانك مسكن در بازپرداخت این وام هم بنویسیم؛‌ آنطور كه در گزارش بانك مسكن آمده است، کسانی که سال ۱۴۰۰ این حساب را باز کرده‌اند، در سال ۱۴۱۵ یک میلیارد تومان دریافت می‌کنند و بازپرداخت تسهیلات یک میلیارد تومانی مسکن، ۲۰ ساله است. با این حساب رقم اقساط آن ماهانه ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۵۹ تومان خواهد بود. وام گیرنده در پایان سال بیستم، ۲ میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان به بانک برمی‌گرداند که با کسر یک میلیارد تومان اصل وام، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون و ۳۴۲ هزار تومان آن سود این تسهیلات خواهد بود!

واقعا كه مسئولان در بانك مسكن چقدر زحمت كشیدند و تلاش كردند تا مردم را خانه دار كنند! دستتان درد نكند مدیران گرامی! در همه جای دنیا مسكن را در اختیار مردم می‌گذارند تا با خیال راحت، وام‌هایی را كه گرفته‌اند بازپرداخت كنند در كشور ما اول باید 15 سال صبر كنی، بعد خودت بروی با آن پولی كه قرار است چند برابرش را به بانك بازگردانی، خانه‌ای را پیدا كنی و بخری و با سود میلیاردی درصدی به بانك بازپرداخت كنی! گویی این وام هم برای از ما بهترانی است كه ماهیانه 20 تا 30 میلیون تومان درآمد دارند كه می توانند 9 میلیون آن را فقط اقساط وام مسكن بپردازند وگرنه ما كه از این پول ها نداریم كه اگر داشتیم تاكنون برای خودمان آلونكی دست و پا كرده بودیم!

 
برچسب ها: وام مسکن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها