به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۲۹۳۲۴۵

لاغری شدید رهبر کره شمالی جنجالی شد

لاغری شدید رهبر کره شمالی جنجالی شد
گروه بین الملل: کیم جونگ اون، پس از مدت‌ها غیبت از انظار عمومی، در مراسم رژه هنگ‌های ارتش با وزنی به‌مراتب کمتر از گذشته و پوستی آفتاب‌سوخته، توجه عموم را به خود جلب کرد.
در این تصاویر رهبر کره شمالی در کت‌وشلواری روشن، با کراواتی نقره‌ای و مدل مویی شبیه پدربزرگش کیم ایل سونگ، بنیان‌گذار کره شمالی، دیده می‌شود.رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش داده‌اند که با فرا رسیدن نیمه‌شب، کیم در میان تشویق‌های مردم در میدان کیم ایل سونگ پیونگ‌یانگ، پایتخت این کشور، ظاهر شده است.رهبر کره شمالی در این رویداد سخنرانی نکرد، اما لبخند می‌زد و شست دستش را به نشانه تایید و تشویق شرکت‌کنندگان در مراسم بالا برده بود. رهبر کره شمالی کودکانی را که به او گل می‌دادند بوسیده و در تمام مدت مراسم برای شرکت‌کنندگان در رژه کف زده است.
با توجه به سابقه خانوادگی بیماری قلبی، در مورد وضعیت سلامت رهبر ۳۷ساله کره شمالی که زمانی اضافه وزن داشت و بنا بر برخی گزارش‌ها، به الکل معتاد بود، مرتب گمانه‌زنی می‌شد. هم پدر او کیم جونگ ایل و هم پدربزرگش در اثر مشکلات قلبی درگذشتند.گفته می‌شود کیم جونگ اون در چند ماه گذشته دست‌کم ۲۰ کیلو وزن کم کرده است. این کاهش وزن نخستین بار در ماه ژوئن که پس از هفته‌ها غیبت، در نشست حزب حاکم این کشور شرکت کرد، مود توجه عموم قرار گرفت. در آن هنگام رسانه‌های دولتی گزارش دادند که شهروندان کره شمالی با دیدن کیم که قدری لاغر شده بود، به گریه افتاده‌اند.
کره شمالی به دنبال هفته‌ها خشکسالی و سپس بارندگی فصلی شدید در سال ۲۰۲۰ با کمبود شدید موادغذایی مواجه شده است. از طرفی، رهبر کمونیست کره شمالی برای سروسامان دادن به اقتصاد که به‌دلیل برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور آماج تحریم‌های آمریکا است، با دشواری‌هایی روبه‌رو است.یَنگ مو جین، استاد دانشکده مطالعات کره شمالی در سئول (کره جنوبی)، گفت: «او (کیم) به سن ۴۰ سالگی نزدیک می‌شود و همسر و پدر سه کودک است؛ بنابراین جای شگفتی نیست که به سلامتی‌اش اهمیت دهد.» او افزود که احتمالا کیم درصدد ارائه تصویر یک «دولتمرد عادی» از خود است.ظاهر جدید کیم جونگ اون همراه با اظهارنظر‌های گسترده بسیاری از کاربران، در رسانه‌های اجتماعی انعکاس یافته است. یکی از کاربران توییتر نوشته است: «کیم جونگ اون رژیم کیتو [رژیم غذایی مبتنی بر چربی و کربوهیدرات بسیار کم] و وزنه‌های مجانی پیدا کرده است.»کاربر دیگری پرسید: «بسیار خب! اول دونالد ترامپ و حال کیم جونگ اون؟! این داروی معجزه‌آسا چیست یا پزشک جراح (آن‌ها) کیست؟»کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی همچنین به منظور بزرگداشت هفتادوسومین سالگرد تاسیس این کشور از مقبره پدر بزرگ فقیدش و بنیانگذار ملی کیم ایل سونگ و پدر فقید و رهبر سابق کیم جونگ ایل دیدن کرد. کیم و همسرش ری سول جو در کاخ کومسوسان خورشید، جایی که اجساد رهبران فقید در این ایالت قرار دارد، ادای احترام کردند.
این اولین حضور عمومی ری در نزدیک به چهار ماه پس از حضور او در اجرای گروه‌های هنری خانواده‌های سربازان از واحد‌های بزرگ ترکیبی ارتش خلق کره در ماه مه بود.کیم یو جونگ، خواهر قدرتمند رهبر کیم، در کاخ کومسوسان و در رژه نظامی  در هیچ عکس یا فیلم ویدئویی منتشر شده توسط رسانه‌های دولتی مشاهده نشد. برای او غیر معمول است که از رژه نظامی شمالی بگذرد، زیرا از سال ۲۰۱۵ در همه مراسم سالگرد‌های بزرگ سالگرد شرکت کرده است.در رژه نظامی در جشن هشتمین کنگره حزب کارگران حاکم در ژانویه سال جاری، او در یک کت چرمی مشکی بلند شبیه به پیراهن رهبر کیم ظاهر شد.مقامات ارشد، از جمله چو ریونگ ها، رئیس هیئت رئیسه مجمع عالی خلق و جو یونگ وون، دبیر امور سازمانی کمیته مرکزی حزب همراه کیم در سفر به کومسوسان بودند.
خبرگزاری رسمی کره شمالی گفت که کیم یک عکس با شرکت کنندگان در رژه انداخت و از «کارآمدی مبارزه و وحدت نیرو‌های شبه نظامی و امنیت عمومی دولت ما» قدردانی کرد. وی همچنین انتظار داشت که شرکت کنندگان «مأموریت و وظیفه شریف خود را در دفاع از کشور و ایجاد سوسیالیسم» انجام دهند.



 
برچسب ها: کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها