به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۹۳۲۵۲

بخت سیدحسین و حامد لک بسته شد

گروه ورزشی: یا توجه به درخشش سه دروازه بان حال حاضر تیم ملی، بسیار بعید به نظر می رسد که سنگربان جدیدی تا پایان جام جهانی به لیست اسکوچیچ اضافه شود مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد.
بخت سیدحسین و حامد لک بسته شد
تیم ملی ایران روزهای خوبی را سپری می کند. اسکوچیچ پس از اینکه به عنوان جانشین ویلموتس برگزیده شد، در 9 دیدار متوالی به پیروزی رسیده و رکورد شگفت انگیزی را خلق کرده است. در این میان نیز، نمی توان درخشش خط دفاعی و گلرهای تیم ملی را نادیده گرفت و روند خوبی که ایران در این پست داشته را بی اهمیت جلوه داد.
 
در دیدارهای برگزار شده، گلرهای تیم ملی فرصت حضور در دروازه را داشته اند که سهم بیرانوند بیش از سایرین بوده است. از زمان روی کار آمدن اسکوچیچ، ایران در 9 بازی گذشته تنها 2 بار دروازه اش را باز شده دیده است و 7 کلین شیت در این مسابقات به ثبت رسیده که آمار قابل توجهی محسوب می شود.
 
همین درخشش خوب و آمادگی بالای علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و پیام نیازمند باعث شده است تا این 3 دروازه بان با انگیزه و درخشش بیشتر، خود را برای فصل جدید فوتبالی در اروپا آماده کنند تا ضمن حفظ این آمادگی، جای محکم خود در لیست تیم ملی را از دست ندهند. امری که با توجه به سطح کیفی که این سه دروازه بان از خود نشان داده اند، بعید به نظر می رسد که گلر دیگری فرصت حضور در میان 3 انتخاب اصلی کادرفنی تیم ملی ایران را داشته باشد.


 
در حال حاضر، انتخاب نخست دراگان اسکوچیچ برای حضور در قفس توری تیم ملی، کسی جز علیرضا بیرانوند نیست. گلری که در دوره 2 مربی گذشته یعنی کارلوس کی روش و مارک ویلموتس نیز انتخاب نخست آنها بود. بیرانوند در 4، 5 سال گذشته فرصت عرض اندام به رقبایش برای قرار گرفتن در دروازه تیم ملی را نداده و سرمربی کروات ایران نیز روی تجربه این بازیکن حساب ویژه ای باز کرده است و به همین دلیل در بازی های رسمی اخیر، او را در ترکیب اصلی تیمش قرار داده است.
 
بیرانوند که فصل نه چندان موفقی را در آنتورپ سپری کرد، در فصل جدید تیمش را تغییر داد و راهی بواویشتا شد تا فرصت بیشتری برای عرض اندام داشته است. اما دوری او از میادین نیز باعث نشد روی آمادگی او تأثیر منفی داشته باشد و این گلر با تجربه در بازی های اخیر تیم ملی درخشش خوبی را از خود به نمایش گذاشته است. تجربه حضور در جام جهانی گذشته، پشتوانه محکمی برای او محسوب می شود و تجارب بین المللی او با پرسپولیس نیز سبب شده است تا به انتخاب نخست کادرفنی تبدیل شود.
 
شاید اگر امیر عابدزاده با علیرضا بیرانوند هم دوره نبود و چند سال قبل تر و یا چند سال دیگر وارد عرصه فوتبال حرفه ای می شد و این سطح از کیفیت و آمادگی را از خود نشان می داد، حالا او در دروازه تیم ملی قرار می گرفت. پسر اسطوره دروازه بانی ایران مانند یک فنر جمع شده سرشار از انرژی است و چه در فصل گذشته و چه در تیم جدیدش، درخشش بسیار خوبی داشته است.
 

 
عابدزاده یکی از دلایل بقای ماریتیمو در فصل گذشته لیگ پرتغال بود و در تابستان امسال نیز پونفرادینا را برای ادامه حضور در فوتبال حرفه ای انتخاب کرده است. دروازه بانی که در فوتبال ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است و خیلی ها او را در کنار بیرانوند در یک سطح کیفی قرار می دهند. او در 3 هفته نخست لالیگای 2 به سه پیروزی رسیده و سیوهای متعددی نیز از خود به ثبت رسانده به نحوی که در تمامی بازی های فصل جدید، نمرات بالایی را بابت عملکرد خوبش گرفته است. عابدزاده در مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی مقابل کامبوج و دیدار دوستانه برابر بوسنی و هرزگوین در دروازه تیم ملی ایستاد و در سطح خوبی ظاهر شد.
 
پیام نیازمند نیز گلر سوم تیم ملی است. او که در سپاهان فصول خوبی را پشت سر گذاشت، به دلیل عملکرد خوبش در جمع زردپوشان اصفهانی، راهی لیگ پرتغال شد تا به دیگر گلر لژیونر فوتبال ایران تبدیل شده و لباس پورتیموننزه را برتن کند. مدیران این تیم پرتغالی به حدی روی درخشش نیازمند حساب باز کرده اند که برای او بند فسخ 10 میلیون یورویی تعیین کرده اند. این تصمیم آنها، نشان از اهمیت بالای نیازمند برای این تیم پرتغالی دارد.
 

 
نیازمند هر چند در بازی دوستانه برابر ازبکستان فرصت حضور در زمین را پیدا کرد اما او پشت خط پرترافیک قفس توری تیم ملی قرار گرفته و نتوانسته است در دیدار دیگری بیرانوند و عابدزاده را کنار بزند و به گلر شماره یک ایران تبدیل شود. رقبای قدرتمند او در تیم ملی، باعث شده اند که این دروازه بان شایسته و بااستعداد، در حال حاضر به گلر شماره 3 تیم اسکوچیچ تبدیل شود. در حالیکه او نیز مانند عابدزاده شایستگی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی را دارد.
به هر شکل، با حضور این گلرهای تاپ و آماده، بسیار بعید به نظر می رسد که تا پایان کار ایران در جام جهانی 2022 (در صورت صعود)، تغییری در لیست 3 نفره گلرهای تیم ملی رخ بدهد. این سه دروازه بان در حال حاضر از فرم بسیار خوبی برخوردار هستند و به خوبی می دانند یک لغزش از سوی آنها، باعث خواهد شد تا رقبای پرانگیزه شان در لیگ برتر ایران، جایشان را در فهرست تیم ملی بگیرند.
 
با وجود همه شایستگی هایی که دروازه بانانی نظیر حامد لک، رشید مظاهری، سیدحسین حسینی، حسین پورحمیدی و محمدرضا اخباری داشته اند، اما انتخاب اسکوچیچ به سه گلر لژیونر محدود می شود که با درخشش در تیم های خود نشان داده اند شایستگی حضور در تیم ملی را دارند. دروازه بانانی که در لیگ گذشته در تیم های باشگاهی خود روند خوبی را پشت سر گذاشتند اما رقبای قدرتمند آنها در تیم ملی، جایگاه خود را سفت و محکم چسبیده اند و این افراد نیز پشت خط حضور در تیم ملی مانده اند.
 
به طور کلی کمی بعید به نظر می رسد که تا پایان جام جهانی تغییری در لیست 3 نفره تیم ملی ایجاد شود مگر اینکه اتفاق غیر منتظره ای رخ داده و این گلرها در لیگ آینده درخشش خیره کننده و فوق العاده ای داشته باشند یا اتفاق غیرمنتظره ای برای دروازه بان های ملی پوش رخ دهد تا اسکوچیچ به سراغ سایر گزینه هایش برود.
 
در صورت رخ دادن این اتفاق، به نظر می رسد باز هم شانس افرادی نظیر حامد لک و سیدحسین حسینی بیش از سایرین باشد. چرا که این دروازه بانان فرصت حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا را دارند تا با درخشش در این تورنمنت مهم مقابل مهاجمان آماده، نظر مثبت سرمربی تیم ملی ایران را به خود جلب کنند.
برچسب ها: تیم ملی ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها